June 24, 2013

The LOVELY FRIDA Giveaway!!!












*******

Finally! it´s time!!! it´s time!!!
it´s time for my June´s giveaway!!!
and this time
is a LOVELY FRIDA giveaway!!!

I just came back from 2 lovely weeks in Mexico
and there I had two surprises waiting for me.
My sister got me 2 copies of the Vogue Mexico
Frida special magazine I wanted so badly!!!!
This is a collectors item, Vogue Mexico published this 
at the end of last year (Nov 2012) as a special sumplement
to celebrate the opening of the
amazing exhibition "Las Apariencias Engañan" 
(Appereances can be deceiving)
at Frida Kahlo´s house (now Museum)
with a collection of Frida´s dresses and 
other precious items and also some designer´s dresses
inpired in Frida´s fashion.

This magazine has aprox. 80 pages full with Frida!!!
The cover is the original cover photo 
taken by Nickolas Muray in 1939 which appeared
in the French Edition of Vogue in the same year
to celebrate the artist first exhibition in this country.
Inside there are different articles talking about her life, 
her passion, her fashion, her Diego and...
My favorite is the original article published in 1938
in the French Vogue edition by Bertram Wolfe.
(Note:  the complete magazine is in Spanish)

Along with the magazine I found a wonderful
handmade Frida doll in one of the crafts markets
I visited, and I looooved her!!!
I got one for myself and one to give to you!!!
it´s a very simple doll, but I find her simplicity
very alluring and very unique!
Love her!

And so since this is a LOVELY FRIDA giveaway
I´ll add one print and one greeting card
of one of my loveliest Fridas!!!!!

APPLAUSES!!!!!!!!!!!!!!

Instructions:

1. Like my facebook page
2. Leave a comment under the giveaway photo
(in my facebook page, NOT HERE please
Only ONE comment per person!)
with your favorite Frida Quote. 
(Mine is: "I love you more than my own skin")
3. Share in facebook, twitter or pinterest 
and get a second chance to win!
(please let me know where you shared it
so I can verify it!)

Last day to participate is this coming Friday 28 at 12pm
(Montreal Time)
I´ll announce the winner Saturday Afternoon
and Puccini the official supervisor will help me 
with his lucky paw!

GOOD LUCK TO ALL!!!!!!!!!!!!!!!!

..............................

Ya llegó!!!! ya es hora!!!!! ya está aquí!!!
Ya es hora de mi concurso de Junio!!!
y en esta ocasión es
un regalo HERMOSO DE FRIDA!!!

Acabo de regresar de dos hermosas semanas en México
y cuando llegué habían 2 sorpresas esperandome.
Mi hermana me tenía 2 copias del especial de Frida 
de Vogue México que moría de ganas de leer!!!!
Esta revista es un artículo de colección, Vogue México
la publicó el año pasado (Nov 2012) 
como suplemento especial para celebrar
la inauguración de la HERMOSA EXHIBICIÓN
"Las Apariencias Engañan"
en la Casa-Museo Frida Kahlo (La Casa Azul)
en la cual se exhiben los recien encontrados vestidos 
de la artista, diversos objetos personales de Frida
y algunos vestidos de diversos diseñadores
inspirados en la moda de Frida.

Esta revista tiene aprox. 80 páginas llenas de Frida!!!
La portada es la photo original tomada
por Nickolas Muray en 1939 que fue la portada
de la edición Francesa de Vogue en el mismo año
para celebrar la primera exhibición de la artista en ese país.
Adentro hay una diversidad de artículos que hablan
de la vida de Frida, de sus tristezas y alegrías,
de sus vestidos, de su arte, de su Diego y...
Mi favorito es el artículo original publicado en 1939
en la edición Francesa de Vogue escrito por Bertram Wolfe.
(Nota: toda la revista está en Español)

Y junto con la revista encontré una hermosa muñeca
hecha a mano de Frida en uno de los mercados
de artesanías que visité, y me me encantó!!!!
Es una muñeca muy simple, nunca las había visto antes
y me ha gustado tanto que compré una para mi!
es muy simple pero única y hermosa!
me encanta!

Y bueno, como es un regalo HERMOS DE FRIDA
también voy a añadir una impresión y una tarjeta
de una de mis más hermosas Fridas
para el ganador!!!

APLAUSOS!!!!!!!!!!!!!!!!

Instrucciones:

1. Ser fan de mi página de facebook 
2. Dejar un comentario en mi página de facebook
(NO aquí en el blog, UN SOLO COMENTARIO por persona)
compartiéndome cual es su frase de Frida favorita.
3. Si comparten en facebook, twitter, pinterest, etc...
tendrán un 2o voto!
(avisenme en su comentario dónde lo compartieron
para poderlo verificar)

El último día para participar es este Viernes 28 a las 12pm
(tiempo de Montreal)
Anunciaré al ganador el Sábado por la tarde
y Puccini el supervisor oficial me ayudará con 
su patita afortunada a escoger el ganador!

BUENA SUERTE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

*******
Pin It

1 comment:

Charity McAllister said...

The picture of Frida on the cover of Vogue is so beautiful!