March 26, 2013

Catrinas with * VISA MEXICANA *



  







******

I`M SOOOOOOO HAPPY to finally
be able to show you these two dolls
which I made in collaboration with the Mexican Artist
TANIA OROZCO from VISA MEXICANA

(APPLAUSES!!!!!!!!!!)

I fell in love with Tania´s work from the minute I saw it.
She is also Mexican and she is young! (she is 27)
She is an illustrator, a graphic designer and a jeweler!
She is a very cute and kind of timid girl
but she works SUPER HARD and is VERY PASSIONATE
ABOUT HER WORK!
(I appreciate these two qualities A LOT on young artists
as I know what it takes to work as an independent artist,
it´s not easy! but it`s possible! I KNOW THAT!)
She also lives in Canada!
and... (Most important of all) 
SHE IS A VERY NICE AND KIND PERSON
(I couldn´t have worked with her if she wasn´t)
She also lives in Canada, but very far from me, in Vancouver!
Her style reflects her personality and background completely,
and her brand VISA MEXICANA
 (love the name)
is full with elements from the Mexican culture,
art and design in a very contemporary way.
Tania´s jewelry and accesories are hand made from scratch,
each piece is made in Hydro-Stone in very cool designs.
 After that the pieces are hand painted
with Acrylics, pastes, watercolors, charcoals...
- and -
the final touches are very pretty Swarovski Crystals 
and Silver elements (pins - chains).

Whenever I saw Tania´s works I always thought to myself
it would be wonderful to work together one day.
I find her style very unique and "sincere".
I find these two attributes very hard to find in artists nowadays, 
and that`s why I decided to ask her to work together.
(luky me, she said YES!)

We both are very busy so we started this project almost 6 months ago,
the idea was working on my Dolls designs integrating details of mine
and some details of hers.
What better way to integrate both her works
 than making a doll "illustrated" by her and wearing
 one of her necklaces!!!!
I loved the idea of "wearable art"
I loved the idea of  an illustrated dress!!!!
And so.... I made the dolls, hand made,
(each doll measures 24 x  6 inches)
all the features on their faces are "stitch drawn" in the sewing machine
with black thread and then I added some paper flowers 
and decorated the face of one of them,
their dresses are made out of Paper Maché...
and once they were ready... they flew to Vancouver.

Tania decorated them with different mediums, the colors and details
are absolutely EXTRAORDINARY and not only that!
she added more than 70 tiny Swarovski Crystals to each of them!
After that she made 2 special jewelry pieces for me,
2 Frida Necklaces!
Each doll has her own and each necklace complements the doll.
(the necklace can be worn of course!).
Once she finished the dolls and the jewelry pieces
she sent them back to me to add the final details.
I added a heart on their chests
(remember all my Catrinas have a broken heart!)
and attached her arms which are also hand made 
in Papier Maché and the hands are illustrated.

VERY HAPPY to have worked with Tania on this project
This is not the end of our collaboration.
She sent me two more jewelry pieces 
to make 2 very special FRIDAS with them.
(this will be a surprise)
and I`m hoping to keep working with Tania
as she is (like our dolls)
one of a kind artist!

You can see more of Tania´s work on her
or follow her in twitter and instagram.

And the final surprise is that Tania´s boyfriend
(he is a visual artist too! works with video!)
this is his site
He made this VIDEO of the dolls right before
Tania sent them back to me!
you can see more of his work HERE

I`m opening an album with more photos of these dolls
in my facebook page for you to see more details of them.
oh oh oh and these dolls are AVAILABLE FOR SALE,
they are both a collectors item and ONE OF A KIND.
if you are interested please send me a message 
to give you all the information regarding them.

THANK YOU Tania for your extraordinary
work! I loved working with you!!!!!!

(APPLAUSES!!!!!!!!!!)

*******************

ESTOY MUY FELIZ de finalmente
poder compartirles a todos ustedes estas dos muñecas
que hice en una colaboración especial con la Artista Mexicana

(APLAUSOS!!!!!!!!!!!!)

Me enamoré del trabajo de Tania desde la primera vez que lo ví.
Ella también es Mexicana, es joven (tiene 27 años)
Es ilustradora, diseñadora gráfica y hace joyería!
Es muy linda y algo tímida
pero trabaja MUY DURO Y LE APASIONA SU TRABAJO
(aprecio MUCHO estas dos últimas cualidades en artistas jóvenes
porque yo misma se que no es fácil ser un artista independiente,
NO ES FACIL, pero es POSIBLE!!! lo vivo todos los días)
Y bueno lo más importante de todo
es que Tania es MUY GENEROSA Y AMABLE
(no hubiera podido haber trabajado con ella si fuera de otro modo)
Tania también vive en Canadá pero muy lejos de mi,
al otro lado completamente, en Vancouver!
Su estilo refleja su personalidad y su cultura completamente
y su marca VISA MEXICANA 
(me encanta el nombre)
Está llena de elementos de su origen Mexicano,
de arte y de diseño que se complementan
de una manera muy contemporánea.

Las piezas de joyería y accesorios de Tania
son hechas a mano.
Cada pieza está construída en "Hydro-Stone" 
(con diseños increíbles)
para después ser decoradas con acrílicos, pasteles
acuarelas y grafito... y como toque final
les añade Cristales Swarovski
y cadenas o elementos en plata.

Cada vez que veía el trabajo de Tania quería hacer algo con ella,
su trabajo me atrajo desde siempre ya que es
único y "sincero".
Creo que estos dos atributos son muy difìciles de encontrar
en los artistas de hoy; y es por esto 
que me decidí a proponerle trabajar juntas.
(Y me dijo que SI!!!!)

Las dos estamos bastante ocupadas y empezamos este proyecto
hace ya casi 6 meses,
la idea era trabar sobre el diseño de una de mis muñecas
integrando elementos de mi trabajo y del suyo.
Qué mejor manera de complementar ambos trabajos
que hacer una muñeca "ilustrada" por ella
y añadirle uno de sus collares!!!!
Me encanta la idea del "arte objeto" o "wearable art".
y un vestido "illustrado"!!!!!!!
Así que empecé estas muñecas yo en Montreal.
Están 100% hechas a mano 
(cada una mide 24 x 6 pulgadas)
Todas sus caracteristicas del rostro y cabello
son "dibujadas" con hilo negro en la máquina de coser.
Les añadí a mano las flores de papel y las decoraciones en el rostro,
he hice sus vestidos con papel maché...
Una vez listas, se fueron volando a Vancouver!

Tania las decoró con diferentes medios, el color y los detalles
son absolutamente EXTRAORDINARIOS y no sólo eso!
cada muñeca tiene más de 70 pequeños Cristales de Swarovski!
Al final ella creó dos piezas de joyería especiales para cada una!
2 collares de Frida!
Cada muñeca lleva un collar que la complementa
y esta pieza se puede usar como joyería por supuesto!
Una vez que Tania terminó todo su trabajo
me las mandó de vuelta para que yo pudiera añadir los detalles finales.
Les puse a ambas un corazón
(recuerden que todas mi Catrinas tienen el corazón roto)
y les añadí los brazos que son hechos a mano en papel maché
y las manos ilustradas en tinta.

ESTOY FELIZ de habe trabajado con Tania 
en este lindo proyecto.
Este no es el final de nuestra colaboración,
ella me envió junto con las Catrinas dos piezas más
de su hermosa joyería las cuales voy a utilizar
para hacer 2 FRIDAS muy especiales!
(serán sorpresa)
y espero poder seguir trabajando con Tania
ya que ella es (cómo nuestras muñecas)
única e irrepetible.

Pueden ver el trabajo de Tania
en su sitio y facebook
y seguirla en twitter e instagram.

you can see more of his work HERE
Y bueno hay una sorpresa final
el novio de Tania es un artista visual también!
(trabaja con video!)
(este es su sitio)
hizo este lindo VIDEO de las Catrinas
justo antes que volaran de regreso a Montreal!
(gracias!)

Voy a abrir un album en mi Página de facebook 
con más fotos de estas muñecas
para que puedan ver más detalles!
Oh oh oh y están DISPONIBLES A LA VENTA.
Ambas son PIEZAS DE COLECCIÓN y
DISEÑOS UNICOS.
Si les interesa saber más detalles al respecto
me pueden escribir para que les dé más información.

MUCHAS GRACIAS Tania por tu extraordinario trabajo!
me encantó trabajar contigo!!!!!!

(APLAUSOS!!!!!!!!!!!)

************






Pin It

6 comments:

Kaylovesvintage said...

oh they are so amazing

Charramanguina said...

Son verdaderamente impresionantes,maravilloso trabajo.
La colaboración no ha podido ser más acertada,felicidades a las dos!!
besitos

Ludo braille said...

Magnifique !!!
Bravo pour votre collaboration !!!
Nadia

Cara Carmina said...

Thank you soooo much!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gracias!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D

Merci!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D xoxox

pascale Cerdan said...

Absolutely beautiful, they should be in a museum!!!!! The details are amazing!!!!!

Cara Carmina said...

THANK YOU Pascale!!!!!!! :D