August 07, 2012

The story of the Purple Walrus






******

Once upon a time... someone asked me:
"Can you make me a Purple Walrus?"
(I felt like the pilot in the "Little Prince"
when he is asked to draw him a sheep)
I couldn´t say no...
The purple walrus was a gift for a man
who as a boy lost his purple walrus in a family trip
and since then his heart kept missing it...
Until his birthday last week...
When he got... this Purple Walrus as a gift!
(Thank you for trusting me with this oh so special gift!)

I don`t have to tell you the complications
that making a walrus represented for me...
who... had never made one before!
and purple!!!!!!!!!! 
I`m very proud about his walrus...
I think is quite a nice first walrus...
don´t you think?

Y esta morsa me trajo a re-leer el muy lindo poema
de Lewis Carroll  "The Walrus and The Carpenter"

this is one of my favorite parts:

“The time has come,” the Walrus said,
“To talk of many things:
Of shoes—and ships—and sealing wax—
Of cabbages—and kings—
And why the sea is boiling hot—
And whether pigs have wings.”

“But wait a bit,” the Oysters cried,
“Before we have our chat;
For some of us are out of breath,
And all of us are fat!”
“No hurry!” said the Carpenter.
They thanked him much for that."

And so this was the story of the purple walrus!
PS.  Just got the news that the man
loved his purple walrus! 
(applauses!)

.................

Había una vez...   alguien que me preguntó:
"Me haces una Morsa Morada?"
(Me sentí como el piloto del "Principito"
cuándo éste le pide que le dibuje un cordero)
No pude decirle que no...
La morsa morada era el regalo para un hombre
que de niño perdió su morsa morada en un viaje familiar
y desde entonces su corazón la siguió extrañando...
Hasta su cumpleaños hace una semana...
cuando el recibió... su morsa morada de regalo!
(Gracias por confiar en mi para un regalo tan especial!)

No creo necesitar contarles las complicacones
que hacer una morsa representó para mi...
para mi... que  nunca había hecho una antes!
y morada!!!!!!!!!!!!
Estoy muy orgullosa de esta morsa...
Creo que es una muy linda morsa para ser la primera...
no lo creen?

Y el hacer esta morsa me trajo a re-leer el poema
de Lewis Carroll "La Morsa y el Carpintero"

acá una de mis partes favoritas:

"–Ha llegado la hora –dijo la morsa–
de que hablemos de muchas cosas:
de barcos… lacres… y zapatos;
de reyes… y repollos…
y de por qué hierve el mar tan caliente
y de si vuelan procaces los cerdos."

"–Pero ¡esperad un poco!– gritaron las ostras
y antes de charla tan sabrosa
dejadnos recobrar un poco el aliento
¡que estamos todas muy gorditas!
–¡No hay prisa!– concedió el carpintero
y mucho le agradecieron el respiro."

Y entonces esta fue la historia de la morsa morada!
PD.  acabo de recibir la buena nueva
de que el hombre fue feliz cuándo recibió
su morsa morada!
(aplausos!)

******

Pin It

1 comment:

Ludo braille said...

C'est magnifique de réaliser les souhaits des autres et les siennes !!!
Bravo
Nadia