August 13, 2012

The Mexican doll giveaway!!!!







******

If you thought I forgot you when I went to Mexico
for vacation last month..... You were wrong!!!!!!!

You all know I love my country!
and one of the things I love the most (after the food)
are the crafts! I absolutely love, love, love Mexican Crafts!
They are full of color and the soul of our culture!
Made by hardworking hands of our native people
they have history and passion in them!
And one of my favorite crafts are the Mexican dolls!
They are made originally by the Mazahua women
(native group from Michoacán)
and they try to portray the typical dresses of the region,
and their hair with 2 braids full of colorful ribbons!
Made by hand... these women sustain their families
with this work and I have the greatest respect for them!
Their work is full of love!

I love them so much I wanted to share one with you!
and I will also give this very special postcard I got
in my visit to Frida Kahlo`s house (did you see the photos?)
I`ve never seen this photo of Frida before
and I think is very interesting and unique.
She is in at the hospital, holding a big sugar skull
(typical candy around the "Day of the Death" celebrations
and with her hair full of ribbons, just like a mexican doll!
(I bet you she loved Mexican dolls ha?)

I want this giveaway to be a fun one!
So here are the instructions to participate:

- Go to my facebook page and like it!
- Leave me a comment with a tongue twister in the 
doll photo you`ll see at the top of my wall!
(I love tongue twisters!!!!!)
- Just one comment per person
- I`ll make a draw with all the comments next
Friday 17th afternoon!
- DO NOT LEAVE COMMENTS HERE IN MY BLOG
ONLY IN MY FACEBOOK PAGE!

Here is my fav. tongue twister in English:
(try to say it fast!!!! ) :D

"Three Swedish switched witches 
watch three Swiss Swatch watch switches. 
Which Swedish switched witch 
watch which Swiss Swatch watch switch?"

(applauses!!!!)

Good luck everyone!!!!

....................


Si pensaron que me olvidé de ustedes
ahora que fui a México... se equivocaron!!!!!!

Todos ustedes saben que amo mi país!
y una de las cosas que amo más de México
(después de la comida)
son las artesanías!  
Absolutamente adoro las artesanías Mexicanas!
Son tan coloridas y llevan el alma de nuestra cultura!
Hechas por las manos de nuestros indígenas,
todas están llenas de historia y pasión!
Una de mis artesanías favoritas son las Muñecas Mexicanas!
Son hechas por las Mujeres Mazahuas
(grupo indígena de Michoacán)
y tratan de vestirlas como las mujeres de la región
y las peinan con trenzas llenas de listones de colores!
Hechas a mano... estas mujeres mantienen a sus familias
con este hermoso trabajo y tengo el más profundo respeto
por ellas! Que trabajo tan lleno de amor!

Me gustan tanto que...
quise compartir una con ustedes!
y también una muy especial postal de Frida Kahlo
que compré en mi visita a su casa
(vieron las fotos?)
Nunca había visto esta foto de Frida antes,
En ella, Frida está en el hospital sosteniendo una
calavera de azucar (típicas del día de muertos)
y con su cabello lleno de listones de colores,
cómo las muñecas mexicanas!
(les apuesto que a ella le gustaban mucho también!)

Quiero hacer un concurso muy divertido!
Aquí están las instrucciones para participar:

- Vayan a mi facebook page y dénle like!
- Déjenme un comentario con su trabalenguas favorito
en la foto de la muñeca que verán en mi muro!
(me fascinan los trabalenguas!!!!!)
- Sólo un comentario por persona
- Haré un sorteo con los participantes el próximo
Viernes 17 en la tarde!
- NO DEJEN COMENTARIOS AQUÍ EN MI BLOG
SÓLO EN MI PAGINA DE FACEBOOK!

Y aquí esta mi trabalenguas favorito 
en español (me lo contaba mi abuelo de niña!) :

Pablito clavó un clavito
en la calva de un calvito.
En la calva de un calvito
un clavito clavó Pablito.

(aplausos!!!)
Buena Suerte a todos!!!


******

Pin It

2 comments:

Charramanguina said...

yo no sé porqué pero a mí me atrae todo de México,me encantan sus colores,su decoración,su música,sus ropas llenas de bordados,su acento y el tequila jajaja. Me encanta el Chavo del ocho,Cantinflas,Juan Gabriel,Chavela,Frida...
Sueño con visitar tu país y creo que me volveré loca si un día me veo por ahí.

la foto no la conocía,que descubrimiento y la muñeca es preciosa!!

Cara Carmina said...

aaaaaaaaaay ojalá puedas ir muy pronto!!!! Es hermoooooooso !!!!!!! :D :D :D Gracias!!!!!!