August 21, 2012

J´adore Québec

Questa Señorita and Mr. Cat Face
went last weeknd to Québec City!!!!
The main purpose of the trip was to 
make a special deliver to the boutique
(more of my Fridas!!!)
and to see the Fantastic Exhibition
(it was truly fantastic!!! 
It has works of many of my favorite artists like
Frida Kahlo, Remedios Varo, Leonora Carrington
Dorothea Tanning and Alice Rahon!!!
(it`s finishing in less than 2 weeks
so if you live nearby and haven´t gone see it
it`s totally worth it!)
so happy we could go see it!!!
Since we had a few days off
we stayed the weekend to be happy!!!
(it`s a lovely and charming city!)
I took some photos for you to see it too!

..................

Questa Señorita y el Señor Cara de Gato
nos fuimos a la ciudad de Québec!!!
El principal motivo de este viaje fue
llevar una entrega especial a la boutique
(más de mis Fridas!!!)
y ver la exhibición de Mujeres Surrealistas!!!
Está de verdad fantástica esta exposición!
Tienen pinturas de mis pintoras favoritas:
Frida Kahlo, Remedios Varo, Leonora Carrington
Dorothea Tanning y Alice Rahon!
Estoy tan contenta de que pudimos ir
antes de que terminara!
(Le quedan menos de 2 semanas así que si viven
cerca y no han ido, no se la pierdan!!!)
Cómo teníamos un par de días disponibles
now quedamos el fin de semana a ser felices!!!
(es una muy linda ciudad!)
Tomé algunas fotitos para compartirles!




Questa Señorita arriving 
to the Museum!!!! 
(you cannot see but I`m smiling)
...................

Questa señorita llegando al museo!!!!
(no se ve pero estoy sonriendo) 


Outside the Museum there were some murals
with some of the images of the exhibition!
(love)
...............

Afuera del museo habían unos murales
con algunas de las imágenes de la exhibición!
(me encantan)



Our tickets!!! 
(oh oh oh so excited!)
.............
Los boletos!!!
(que emoción!)


The new Fridas finally at the boutique 
of the Museum of Fine Arts!!!!
(they  were soooo happy to be there)
(and I was too!) 
..............

Las nuevas Fridas finalmente a la boutique
del Museo de Bellas Artes!!!!
(estaban todas tan felices de estar ahí)
(y yo también!)


Got my Frida Kahlo souvenir from 
the Museum of course!!!
(a book with letters from her to 
all her friends and near ones... 
including Diego of course!  It`s in French
so I`ll be able to practice my French with Frida!) 
............

Me compré mi souvenir del Museo
por supuestísimo!!!
(un libro con cartas de Frida
a todos sus amigos, sus amores y conocidos...
incluído Diego  como no! 
(Está en Francés, así practico con Frida
mi Francés!)


Questa señorita loves the cute houses of Québec!
.............
A questa señorita le encantan las casas de Québec!


Aren´t they pretty? 
it`s a lovely little city indeed!!!
(and look at the clouds!!!!)
.............

No son hermosas?
es una ciudad muy linda de verdad!!!
(y miren esas nubes por Dios!!!)


This is where I want to live one day!
(a cute house with cute pink windows!)
love the Windows of Québec too!!!
...............

Aquí quiero vivir un día!
(en una linda casa con ventanas rosas!)
Me encantan las ventanas de Québec también!!!



Lots of the windows had this lace curtains!!!
how lovely!
...........

Muchísimas de las ventanas
tenían cortinas de encaje!!!
que lindas!


Mr. Cat Face and me loved to just lay down in the grass
and read, laugh and sleep!
What a lovely weekend!!!
what a lovely trip!
(♥)
.....................

El Señor Cara de Gato y yo acostados en el pasto
leyendo, riendo y durmiendo!
que lindo fin de semana!!!
que lindísimo viaje!
(♥)


I bought some vintage photos
in one of the many antique shops!!!
(I love collect them!)
I like to imagine the stories behind them...
(treasures... magical, treasures!!!)
.................

Compré tesooooros!!!!
encontré estas lindísimas fotos viejas
en una de las tantas tiendas de antigüedades 
que hay en el viejo Puerto!
(las colecciono!)
Me encanta imaginar las historias detrás de ellas...
(tesoros... mágicos tesoros!!!)


We went by train! (love train travelling!)
many corn fields on the way...
J´aime Québec!!!!
(applauses!!!!)
.............

Nos fuimos en tren! (me encanta viajar en tren!)
muchos maizales en el camino...
J´aime Québec!!!!
(aplausos!!!!)

............



Pin It

1 comment:

Annick Gaudreault said...

Beautiful pictures! And I understand your fascination for vintage pictures... I Have the same!