July 07, 2012

Nadia Zheng and my portraits





******

Oh oh oh aren't these photos so lovely?
They were taken by the amazing photographer
Nadia Zheng, who like me... lives in Montreal!

Nadia was kind enough to invite me to participate
after seeing my dolls at an Expo I did last month.

When I asked her about her project she said:

"I love taking photos of people...
I ask people to bring an object important to them,
I would like to create a relation between my subject
and their objects.  There are people who bring their works,
their tools, their instruments, even their couples, etc...  
These things reveal a little bit more of the subject personality"

What a nice idea! Nadia is renting a studio for a month
and to pay the rent she is fundraising money,
she will give a print as exchange to fundraisers.
If you are interested in getting your portrait take by her
get in touch with her first to see what´s her availability,
 all her info is in her website and you can
also see all her work in her facebook page.

I love my portraits, specially the one with the Frida!
This photo is now officially my favorite one with my work!
plus the lovely blouse with the hand painted heart
 I`m wearing has sentimental value
as I wore it in my wedding!
(isn´t it beautiful?)

Thank you so much again for inviting me Nadia!
it was great meeting you and I love my photos!

(APPLAUSES!!!)

...............................

Ay no les parecen hermosas estas fotos?

Fueron tomadas por Nadia Zheng,
una fotografa muy talentosa que como yo, vive en Montreal!

Nadia fue muy amable en invitarme a participar
en su proyecto llamado: 
después de haber visto mis muñecas 
en una Expo que hice el mes pasado.

Cuando le pregunté a Nadia acerca de su proyecto
ella me dijo lo siguiente:

"Me encanta tomar fotos de personas...
Le pido a las personas a las que les tomo fotos
que traigan un objeto importante para ellas.
Me gusta crear una relación entre mi sujeto y sus objetos.
Han habido personas que traen su trabajo, sus herramientas,
sus instrumentos, hasta a sus parejas, etc...
Estos objetos revelan un poco más de la personalidad del sujeto"

Que buena idea!
Nadia esta rentando el estudio dónde toma los retratos
así que está recolectando fondos para pagarlo.
Cómo intercambio ella les da una impresión a aquellos
que cooperen con alguna donación.
Sí alguno de ustedes está interesado en tener un retrato
tomado por ella, hay que contactarla primero 
para ver su disponibilidad.
Toda su información y otros trabajos estan en su sitio
y también pueden seguirla en su página de facebook.

Me encantan mis retratos, especialmente el de Frida!
Esta foto es ahora oficialmente mi foto favorita con mi trabajo!
y tiene un toque muy sentimental
ya que la blusa con el corazón pintado a mano
la usé en mi boda!
(no es hermosa?)

Gracias de nuevo Nadia!
fue un placer conocerte y me encantan mis fotos!

(APLAUSOS!!!)

******

Pin It

7 comments:

Ludo braille said...

Magnifiques photographie, vraiment beaucoup de talent !!!
je crois que cela vient du prénom !!! NON JE RIGOLE !!!
Nadia

Matices said...

Hola!
Que lindas fotos !
Te ves muy hermosa.
Saludos desde Chile

Cara Carmina said...

Merci beaucoup Nadia! je pensa que ton prenom c´est des persones très geniales!!!! ;) hahaha! vraiment je les aime cettes photos! :D (merci pour tone messages, tu est trop gentile toujours avec moi!) :D

Matices:
Muchas gracias... (la fotografa que es buenaza!) :D

Matices said...

:D Pero la modelo influye mucho también en el resultado final ;)

Brujia said...

Son PRE CIO SAS!
abrazo
T

Masha Brick said...

You are so beautiful!!! Ohhh, unfortunatle my english is so poor to express my admiration

Cara Carmina said...

Matices: :D gracias!!!!

Brujia: ay que linda! gracias!!!!

Masha: oh oh oh Thank you so much Masha! you English is great! :D (nice to see you in my blog!) :D the admiration is mutual! :D