March 26, 2012

In the forest...













******

My dear friend Jackie 
who is an amazing artist btw
(you can see her work here)
gave me all the inspiration and the dry flowers
 to make this diorama... (thank you!!!!!!) 
Yeap... all those are real flowers, 
pressed one by one by her!!!  (applauses)
And they worked beautifully to make a magic forest
(I love the forest, is my favorite place)

Last week I picked up some wood sticks
down in the river side, didn´t know
what was I going to do with them at the time
but I just like the textures and colors...
it`s funny how the inspiration works ha?
I used them to make the trees and then
with a needle I made wholes in the foam board
to put flowers and things up...
(lots of work but totally worth it)
it`s just a very magical scene!

I`m enjoying so much my new works with the dioramas...
this one was really like creating another world,
and I`m so sad I´ll have to put it down...
(I have no place safe to put it and the cats are already
trying to play with all the sticks and flowers) 
These guys do like flowers for real!!!
every time I used to buy flowers in Mexico
Metaphore would meow very hard
until I let her smell them...
and Sarcasm would eat them 
whenever I was not looking!!!
I bet you these guys would love the forest too!

Will be making more dioramas this week... 
Have a wonderful week ya´ll!!!

(song)

.......................

My querida amiga Jackie
quien por cierto es una artista maravillosa
(aquí pueden ver su trabajo)
me dió la inspiración y las flores secas
para hacer este diorama... (gracias!!!!)
Sí... todas son flores de verdad,
secas y aplanadas a mano por ella! (aplausos)
Y funcionaron divinamente para hacer
mi bosque mágico
(el bosque es mi lugar favorito, me encanta)

Last week I picked up some wood sticks
down in the river side, didn´t know
what was I going to do with them at the time
but I just like the textures and colors...
it`s funny how the inspiration works ha?
I used them to make the trees and then
with a needle I made wholes in the foam board
to put flowers and things up...
(lots of work but totally worth it)
it`s just a very magical scene!

La semana pasada recogí unos palitos en el río
no sabía para que los iba a usar
pero me gustaron las texturas en la corteza 
y los colores...
cosa rara la inspiración...
Los utilicé como árboles y después
con una aguja puse hoyitos en el "foam board"
para poner las flores y foliaje de pie
una por una!
(mucho trabajo pero valió la pena)
es simplemente mágica esta escena!

Estoy disfrutando mucho este nuevo trabajo
de los dioramas...
el hacer este fue crear todo un mundo alterno,
y me da tristeza que lo tengo que desmantelar...
(no tengo donde ponerlo para que no se arruine
y los gatos ya están empezando a querer jugar
con los palitos y las flores)
Estos gatos de verdad que les gustan las flores
cuando en México las compraba
Metáfora no dejaba de maullar hasta
que se las acercaba para que las oliera...
y Sarcasmo se las come
cuando cree que no lo estoy viendo!!!
Les apuesto que a mis gatos les encantaría
ir al bosque también!!!

Haré más dioramas esta semana...
que tengan una linda semana todos!!! :D



******

Pin It

No comments: