February 07, 2012

Señorita Cara Carmina ♥ Fashion





******
You might not know it
but I love Fashion!!!
I always did...
as a little girl loved to dress up
and pretended to be a model,
then when I grew up 
I wanted to be a Fashion designer
but then I was more into arts I guess...
I studied Graphic Design 
but I did take some History of Fashion
and Fashion Illustration courses
when I lived in NYC some years ago.
I`ve had my share of the fashion world!

I have my bunch of favorite designers:
(most of them very dramatic and out of the ordinary)
(I have something for Japanese Designers)
and the timeless Jeanne Lanvin
(among others... many others...)

 I find lot`s of inspiration in Fashion
colors, textures, etc... for my work.
I love certain times in history like the 20`s and 30`s
(women dressed so cool those days)
I love the "Harajuku" street fashion style
of kids in Japan who dress like characters
with lot`s of colors, they seem to be from
a cartoon or a fantasy! they are so cool!
I also like costume designs for 
operas, ballet and theater plays like
the NY Isacc Mizrahi`s designs for 
the Opera "King Arthur"!!!
Oh I love Fashion!!!

So this month there will be Fashion events
in many cities like NY, Paris, London 
and also here in Montreal which started yesterday!
(another reason to love this city)
cool!!! and that`s why Señorita Cara Carmina
is all fashionable today!!!!

(don`t you love my catparazzis?)

...............

Quizás ustedes no lo saben
pero me encanta la moda!!!
siempre me ha gustado...
de niña jugaba a disfrazarme
y a ser modelo,
luego cuando crecí
quise ser diseñadora de moda
pero me incliné más hacía el arte...
terminé estudiando Diseño Gráfico
pero tomé algunos cursos
de historia de la moda y
de ilustración de moda cuando viví
en NYC hace ya algunos años,
he tenido mis experiencias en el mundo
de la moda!

Tengo un montón de diseñadores favoritos:
(la mayoría muy dramáticos y fuera de serie)
(sí, tengo algo por los diseñadores Japoneses)
y la atemporal Jeanne Lanvin
(entre otros... muchos otros)

Encuentro mucha inspiración para mi trabajo
en la moda, los colores, texturas, etc...
Me fascinan ciertas épocas como los 20´s y los 30´s
(ay que lindas se vestían las mujeres 
en esos tiempos)
Me enloquece la moda "Harajuku" de Japón
donde los chicos se visten como personajes
con muchos colores, como si salieran 
de un comic o una historieta!
son increibles!
Y me encantan los diseños de 
vestuario para opera, ballet o  teatro
como cuando El diseñador Isacc Mizrahi
hizo el vestuario de la Opera "King Arthur"!!!
Ay como me gusta la moda!

Este mes habrá muchos eventos de moda
en muchas ciudades como NY, Paris, Londres
y también aquí en Montreal 
el Fashion Week empezó ayer!
(otra razón para amar esta ciudad)
Que bien! y bueno es por eso
que la señorita Cara Carmina esta tan guapa hoy!!!!

(no les encantan mis gatos paparazzis?)

******
Pin It

3 comments:

Zepequeña said...

Siempre esta guapa!

Zepequeña.

StephieB said...

Very cute Norma - I love her. She looks very sassy! Stephie x

Cara Carmina said...

Zpequeña... es una niña muy linda! :D

Stephieb: (she loves to dress up!) ;)