February 28, 2012

Inz - piration (Su Blackwell)













******

Since I`ve started making my 
"señorita cara carmina" paper dioramas 
I`ve been super inspired
and have found that there are many artists out there 
who love paper and make amazing pieces of art with it.

Last November I had an Inz-piration week
and talked about many of my favorite doll-maker artists, remember?
Well, this week I want to talk about my favorite Paper-cut artists.
Wishing you all get as inspired as I do when I look 
at all this amazing creations!!!

The first artist I want to share with you is:
Su Blackwell
an amazing UK artist whose paper cuts sculptures,
shadow boxes and art installations
make my heart go faster and faster,
and I cannot stop sighing...
her work is intricate, delicate... just beautiful!

Go to her website to see all her works
read this interview to know her a bit better
or watch this amazing video
and see her work process and get inspired...

( song )
......................


Desde que empecé a hacer mis dioramas de papel
con "la señorita cara carmina y sus gatos" 
he estado muy inspirada 
y me he encontrado a muchos artistas
que como yo, aman el papel 
y hacen cosas hermosas con este material.

En noviembre del año pasado
donde les hablé acerca de mis arstistas 
que hacen muñecas favoritos, se acuerdan?
Bueno, esta semana les quiero compartir
a mis artistas del papel favoritos.
Espero que los llene de inspiración tanto como a mi
cuando veo tantas hermosas creaciones!!!

La primera artista que les quiero mostrar es:
 Su blackwell
artista Inglesa de trabajos hermosos en papel
como esculturas, dioramas e instalaciones.
Su hermoso trabajo hace que mi corazòn
lata rapidito, rapidito y no puedo dejar de suspirar...

Vayan a su sitio a ver todos sus trabajos
lean esta entrevista para conocerla un poco más
o vean este maravilloso video
donde habla de su proceso de trabajo
y llenense de inspiración...




******
Pin It

No comments: