October 26, 2011

Talking about a beautiful week...







*****

This Frida is so pretty I cannot stop looking at her.... her dress is a piece of art!!! a lace fabric given to me as a gift by the designer of a super cool Fashion label from Montreal called Barilà!!! It`s the only piece I have so this is the only doll that will be dressed so fancy and beautifully! (I have a white lace fabric a little bit smaller also from Barilà and I cannot wait to make another Frida with it) I still haven`t finish her I want to add a lovely parrot or maybe a monkey to her (like my me and my pet dolls) so she is not alone... Frida loved her pets so much I can only give this doll one to be even more pretty... (will show you photos once I`m done with her)

This week has been one with very good news... starting with the great news that my best friend`s sister who is my age (32) and who a few weeks ago was diagnosed with breast cancer had a surgery to remove the tumor and thank God it hadn`t spread out so her chances of a good recovery are very high!!! (applauses!!!) Another good news is that I was chosen to participate in the oh so cool design event Souk @ SAT in December in Montreal (applauses), and last but not least tomorrow I finally have my appointment with a new doctor to have a second opinion about my leg`s thrombosis which is still making my life a little bit painful sometimes... She is supposed to be an expert on my problem (PTS Post thrombotic syndrome) and hopefully she will be able to give me a different point of view on how to get better... If not, I`ve decided I`ll try any other method (acupuncture, a shaman in the Amazon, or Zen meditation) to heal myself :D

Life has been so kind to me that I can only be grateful for all the good things I have, the people that loves me and all the blessings I have. My leg problem is just a bit of my story and like my best friend´s sister who had cancer so young and Frida herself who was always in pain... we are just going to grow stronger and learn that life is precious and beautiful...

So... as I was saying this has been a very good week.... (and isn´t over yet!)

"I`m not sick, I am broken
but I`m happy as long as I can paint"
(Frida Kahlo)


........................................


Esta Frida es tan bella que no puedo dejar de mirarla... su vestido es una pieza de arte!!! una tela de encaje que me regaló la diseñadora de una super linda marca de moda de Montreal llamada Barilà!!! (muuuchas gracias S.) Es la única pieza que tengo así que esta muñeca sera la única tan elegantemente vestida! (Tengo otra muestra de una tela de encaje blanca también de Barilà y ya quiero hacer otra Frida con ella!) Esta hermosa Frida todavía no está terminada... le quiero añadir un perico o tal vez un chango (como mis muñecas con sus mascotas) para que no se sienta sola... Frida amaba tanto a sus animales que lo menos que puedo hacer es darle uno a mi muñeca para que se vea más linda (Ya les enseñaré fotos cuando la termine).

Esta semana ha sido una de muy buenas noticias... Para empezar la mejor noticia fue que la hermana de mi mejor amiga quien tiene mi edad (32) y quien fue diagnosticada con cancer de mama hace unas semanas tuvo una cirugía el lunes para removerle el tumor y gracias a Dios no se había esparcido y lo pudieron remover por completo así que sus expectativas de recuperación son muy altas!!! (aplausos!!!) Otra super buena noticia es que me escogieron para participar en el super evento de diseño Souk @ SAT en Montreal en diciembre! (aplausos) y para terminar mañana por fin tengo mi cita con una nueva doctora para que me de una segunda opinión acerca de la trombosis en mi pierna la cual todavía sigue dandome problemas de a ratos... Se supone que ella es una experta en mi problema (Sindróme post trombótico) y espero que me pueda dar un nuevo punto de vista en como mejorarme... Y si no... bueno pues he decidido tratar otros métodos menos convencionales (acupuntura, un shamán en el Amazonas o la meditación Zen) para sanarme :D

La vida ha sido muy buena conmigo y tan sólo puedo sentirme agradecida por todas las cosas buenas que me rodean, la gente que me ama y las bendiciones que tengo. El problema de mi pierna es tan sólo una partecita chiquita de mi historia y de la misma manera en que la hermana de mi amiga tuvo cancer tan joven e incluso como Frida misma que siempre tuvo dolor... tan sólo nos vamos a hacer más fuertes y vamos aprender lo hermosa y preciosa que es la vida...

Y bueno... como ya les digo... esta semana ha sido una muy buena... (y todavía no termina!!!)

"No estoy enferma... estoy rota
pero estoy feliz de estar viva, mientras pueda pintar"
(Frida Kahlo)


*****



Pin It

11 comments:

Chiquita banana said...

caracarmina que linda eres he leído y me parece que todo sucede a medida de su tiempo veras pase una etapa muy mala el año pasado en que sin la ayuda de mi familia y mi hermana quizás no estuviera acá y mi doctora lo del cáncer todos sabemos que ataca a muchos y la mejor noticia es que no se ramifico y tu viaje a montreal un sueño echo realidad y lo de la trombosis espero que salga todo bien y es bueno probar con técnicas alternativas yo tomo flores de bach y una gotas alemanas y me han funcionado veras es difícil entender cuando estamos mal pero el ver la luz y ser agradecida de que este uno bien es lo mejor es como una oportunidad mas que la vida te da de quererte y aceptarte entre mas sabes quien eres mas confianza hay en ti.
y como dice frida No estoy enferma... estoy rota
pero estoy feliz de estar viva, mientras pueda pintar"
besitos

Cara Carmina said...

Chiquita banana: Así es querida... la vida nos pone pruebas y mientras nuestro espiritu no se rompa podemos seguir adelante... espero que estès muuuucho mejor y que tu espiritù haya crecido y se haya llenado de amor!!!! Gracias por tus consejos... veré tambièn lo de las flores y las gotas (las conozco)... un abrazo muy muy amarillo!!!! :D

Zepequeña said...

Es tan bella ue te olvidas de la grieta!

Zepequeña.

Cara Carmina said...

Zepequeña! aaay sí... pero a mi esa grieta me fascina... :D un abrazo!

StephieB said...

She is a work of art Norma - just beautiful! I can't wait to sse her finished with whichever pet you decide upon. Great news about your friend's sister and about the design event too.

Good luck with the new doctor. You just have to keep trying don't you?!

Hugs, Stephie x

tienda Matices said...

Mucha suerte con tu nueva doctora para que te recuperes para siempre. Lo que no mata, nos fortalece. Y que lindo pensamiento de Frida...una vida llena de dolor y postramiento y sin embargo nos regaló maravillosas obras de arte. Y también me alegro lo de la hermana de tu amiga y su mejoría del cáncer...Y bueno a seguir creando lindas cositas para tu proxima expo. uyyyy ya quiero ver todo lo que vas a hacer. cariños

Gabriela said...

I found your beautiful dolls in etsy and had to come by and follow you! Your work is fabulous!
Gabriela

Cara Carmina said...

Stephie: Thanks my dear friend for all you kind messages! I will show you the Frida soon... I`m going for a parrot I think.... things are suuuuper busy around here so I hope I can make it soon! :D have a lovely weekend!!!! xoxo

Tienda Matices: muchos cariños para ti también!!! y gracias por las palabras.... compartir es hermoso ha?... xoxo (sigamos creando!)

Gabriela: thanks so much for your message! and welcome to my world! :D

Cara Carmina said...

So the new doctor is soooo good and I felt really understood!!! a new ultrasound and some genetic studies will be done!!!! and I`m sooo happy someone is like this is taking care of me.... will update you all soon!!! :D

xoxoxox

Fanie.ca said...

I love your new Frida doll! It is beautiful! :-D It's also awesome that you got in the SAT show! I've heard it's a great place! I hope that I will be able to attend it this year as I've never been able to do so.

I'm sad to hear that your leg is still hurting you. :-( What you had happened to my grandmother, years ago, and I'm also vulnerable for this. So I need to check out my little legs, as well.

If I ever hear about something natural to heal you, I will make sure to let you know.

Much hugs! :-)

P.S. There's a tons of new children's books out at Monet! ;-)

Cara Carmina said...

hey Fanie!!! nice to read you! thanks so much for the comment and nice words... I`m so excited about SOUK!!! have never gone either, I hope you can make it!!!! :D Oh I have my eyes put on a book call Hydroman... (will be my next shop... I hope it`s still in the book store!) big hug!!!!!