October 09, 2011

flee market day














*****

Iveth from "The Angry Weather" and the oh so cute blog "Mademoiselle Cranky Pants" took me and my friend MC to a flee market and oh oh oh I loooved it all!!!!!!!!

I´m a lover of old things, I prefer to live in an old house than in a new condo, for me old things have character and a very special beauty... Back in Mexico used to go hunt old furniture and got some pretty nice things and I had to leave them back there because is just to difficult to move around with such heavy things... (sigh) I always wondered why there was no flee market in Montreal but never knew where to go. So Iveth took me to one some blocks from Metro St. Michel and oh my! my heart started bumping in my heart as soon as we entered... books, furniture, jewelry, cameras, photos, vintage stuff wherever you look.... I was like a kid in a Candy store...

Took some photos of my fav. things (just some of them) and the last 3 photos are the little treasures I got for myself.... some old photos (love them soooo much it was difficult to choose), a small vintage suitcase (soooo cute... the funny thing is I could open it there and somehow I think I locked it and now I cannot!!!!, well I´ll figure it out... I hope!) and the best buy my first vintage Singer Sewing Machine!!!!! it´s fully working, a bit scratched but overall in good condition, even the light works and it was only $40 dls!!!!! Oh my! I could not believe the guy when he told me the price... and just some minutes before I asked about similar machines in another stall and they costed over $300 so when I saw this one I figured out it was going to be the same but Iveth told me to ask anyways "you never know..." she said.... Oh my!!!!!!!! what a great deal!!!!! I´m soooooo excited! its from 1949!!!!! (señorita Cara is sooooo happy, happy) I´m going to put it as decoration in my atelier!

Well.... what a great Sunday morning! now back to work!!!!! I´ve been working on a special doll for a special occasion but will let you know more later this week when I´m done with it, she has a lovely face and you can see a sneak peek in my facebook I made the eyes different than my usual "bycicle" or "caleidoscopic" eyes (like someone told me once) so it´s been quite an adventure to work on her...

Have a lovely Sunday! :D (thank you so much for taking me out to such a nice place Iveth!)

******


.......................................................

******


Iveth, la creadora de "The Angry Weather" y del lindisimo blog "Mademoiselle Cranky Pants" me llevó a mi y a mi amiga MC a un mercado de pulgas hoy y me encantóooooooo!!!!!!

Soy amante de las antigüedades y cosas viejas, prefiero vivir en una casa vieja que en un condo nuevo, para mi las cosas viejas tienen más personalidad, una belleza muy especial... Los últimos años que viví en México me iba a cazar muebles viejos a mercados parecidos a este y encontré un par de cosas muy lindas que tuve que dejar porque es muy complicado viajar con tanta cosa... (suspiro) Siempre me había prenguntado si en Montreal había un lugar así y nadie me supo decir nada. Pero hoy Iveth me llevo a uno a unas cuadras del metro St. Michel y en cuanto entramos mi corazón empezó a latir rapidito, rapidito... libros, muebles, joyería, cámaras, fotos, cosas viejas por todos lados.... me sentí como niña en dulcería...

I´m going to put it as decoration in my atelier!Les comparto algunas fotos de algunas de mis cosas favoritas (no todas porque sería un post kilométrico) y las 3 últimas son los lindos tesoros que me compré... algunas fotos viejas (me encantaaaaaaaan y fue super difícil escoger), una maletita vieja (simpatiquísima... pero la cosa es que cuando la compré si se podía abrir y no se que diablos le hice que ahora ya no puedo, ya me las arreglaré, se me hace que se puso el seguro... ay no no que chistoso!, espero poder hacerlo) y la mejor fue mi primera Máquina de coser vintage (Singer, 1949) !!!!! Esta en increible condición, funciona perfecto y hasta se le prende la luz y por sólo $40 dls. !!!! Ya había yo preguntado el precio de otras que ví y todas eran de $300 dls. para arriba así que cuando ví esta pensé que sería lo mismo, ya me iba a pasar de largo e Iveth me dijo "pregunta, nunca sabes..." y cuando me dijo el precio casi me ahogo de la emoción! la voy a poner en el atelier de decoración! (La señorita Cara esta muuuuuy contenta).

Have a lovely Sunday! :D (thank you so much for taking me out to such a nice place Iveth!)Que bonita mañana de domngo! ahora de vuelta a trabajar!!!!! Estoy haciendo una muñeca muy especial para una ocasión muy especial, ya les diré más esta semana cuando la termine, esta muñeca tiene una carita muy particular ya que le hice los ojos diferentes de los que siempre hago. Mis ojos de "bicicleta" o de "caleidoscopio" como me dijo alguien alguna vez, (pueden ver una probadita en mi facebook). Esta ha sido toda una aventura hacerla...

Que tengan lindo domingo y gracias de nuevo Iveth por pasearme hoy! :D


*****



Pin It

2 comments:

Iveth Morales said...

Aaaawwww your are so nice Normna! thank you so much dear!! mil gracias! fue un placer ir contigo y Marie Claude al mercado de las maravillas (hehehehe asi le puse), gracias!!

Cara Carmina said...

graaaacias a ti chica! ; )