August 09, 2011

Slowing down...









I´ve decided to slow things down a bit for a while, just for a little while. And don´t miss understand me, I won´t go away, just slow it down... just a little bit... for a while...

After I became Alice, (remember?) things have improved a lot, now I can do my life almost normal, but that little word "almost" hasn´t gone away. Oh oh oh how much a little word can change things ha?... I just wanted to do things as usual, as I used to... but I´ve realized lately I cannot, I´m not the same... and how can one be the same? it´s just the little things you know? I can walk but I cannot run... I can stand but not for too long, I can seat but I have to move my leg in different positions to alleviate the discomfort, I can sleep but only on one side and with a pillow between my leg that lets me feel less uncomfortable, I put my leg up sometimes and I wish I was a spider so I could climb the walls and see myself doing incredible things... but for now I have to slow down a bit.

It´s just the right thing to do, I don´t one to run anywhere just now but whenever I need to I want to be able to, do you know what I mean?

I just need sometime to heal myself, I need peace of mind to help my body find the way out of the Rabbit whole and I need to find a point... an equilibrium point where I can rest and take a breather... It´s funny cause if you would see me in the street walking like I sometimes do, you would think everything is normal, but is not. I can see myself in the mirror at night once everything is quiet and I see that is not, something has changed and I have to help myself fix it.

If I could only close my eyes and take the blood of clot that is stuck in my vein out I would, I would become very small and erase it, like with Photoshop... that would be a fabulous way to fix it don´t you think?... Well, for now the only way to fix it (according to the doctors) is a pill at night and a tight stocking during the day... I must say the pill is quite small so I don´t have any trouble swallowing it and the stocking is quite fashionable in a pirate kind of style so I don´t mind it either.

It´s ok to admit you need to slow things down... and still is kind of frustrating. Today my AMAZING HUSBAND surprised me with the beautiful book of "The little mermaid" illustrated by Lisbeth Zwerger and told me he gave it to me because he didn´t want me to be sad anymore (I have been a little sad and stressed for some days now), and I cried... tears of happiness... because among all the things I´m going through I´m very fortunate to have him as my best friend holding my hand even now that I cannot run too fast... he is there holding me tight and I cannot believe how fortunate I am. What a coincidence of a book I thought... because as the little mermaid I feel kind of frustrated about my legs... (sigh)

So I just wanted to share this with you all that I know you read me, I won´t go away, I just slow things down... for a while... to find the exit of Wonderland and come back home, do incredible things like all spiders do... and run again.

(applauses)

.......................

He decidido tomarme la cosa con calma por un tiempo, sólo por un tiempo. Y no me mal entiendan, no me voy a ningún lado... pero solo por un tiempo me voy a tomar la cosa despacio... un poquito más despacio.

Después de que me convertí en Alicia (¿se acuerdan?) las cosas se han mejorado mucho, ahora puedo hacer mi vida casi normal, pero esa pequeña palabra "casi" no se ha ido. Ay pero cuanto puede una pequeñita palabra cambiarlo todo ¿he?... Yo sólo quería hacer las cosas como antes... pero me he dado cuenta ultimamente que no puedo, no soy la misma... y ¿Cómo puedo ser la misma? es tan sólo en las cosas pequeñas saben? puedo caminar, pero no puedo correr... puedo pararme pero no por mucho tiempo, me puedo sentar pero tengo que mover mi pierna en diferentes posiciones para aliviar las molestias, y puedo dormir pero sólo de un lado y con una almohada entre mis piernas que me hace sentir menos incomoda. Pongo mi pierna hacia arriba de a ratos y desearía ser una araña para poder trepar las paredes y verme hacer cosas increibles... pero por ahora tengo que tomarmelo con calma un poquito.

Es lo mejor, no tengo ganas de correr a ningún lado justo en este momento, pero quisiera poder hacerlo cuando lo necesite, entienden lo que digo?

Tan sólo necesito algo de tiempo para curarme bien, necesito estar tranquila para ayudar a mi cuerpo a encontrar la salida del hoyo del conejo y necesito encontrar un punto... un punto de equilibrio donde pueda descansar y respirar... Es curioso, si me vieran caminando en la calle como de a ratos me da por hacer, pensarian que todo es normal, pero no lo es. Puedo verme por las noches cuando todo calla, reflejada en el espejo y ver que no lo es, algo ha cambiado y necesito ayudarme a repararlo.

Si tan sólo pudiera cerrar mis ojos y hacer que el coágulo de sangre que está atorado en mis venas desapareciera lo haría, me convertiría en muy chiquitita y lo borraría, como en Photoshop... eso sería una forma maravillosa de hacerlo no creen?... Bueno, por ahora la única manera (según los doctores) es una pastilla por las noches y una media muy apretada por el día... La verdad la pastilla es bastante pequeña así que la trago sin problemas y la media es bastante moderna en un estilo más bien de cuentos de piratas así que tampoco me molesta traerla.

Esta bien admitir que una necesita tomarse las cosas más despacio... y aún así es algo frustrante. Hoy mi ESPOSO MARAVILLOSO me sorprendió con el hermoso libro de "La sirenita" ilustrado por Lisbeth Swerger y me dijo que me lo dió para que ya no estuviera triste (he estado un poco triste y estressada ultimamente), y me hizo llorar... lagrimas de felicidad... porque entre todas estas cosas que me pasan soy muy afortunada de tenerlo a mi lado como mi mejor amigo sosteniendo mi mano incluso ahora que no puedo correr muy rápido... Ahí está él sosteniendome fuerte y no puedo creer lo afortunada que soy. Que coincidencia que es el libro, pensé... porque como la sirenita me siento frustrada por mis piernas... (suspiro).

Así que les quería compartir todo esto a ustedes que me leen, no me voy a ir tan sólo iré más despacito... por un tiempo... para encontrar la salida del País de las maravillas y poder volver a casa a hacer cosas increibles como hacen las arañas... y poder correr de nuevo.




Pin It

5 comments:

Chunchitos & Co. said...

Como dice un dicho (de mis favoritos):
- Despacio, que llevo prisa.

Tu tranquis... El tiempo pasa muy rápido y pronto te mejorarás.

Un gran abrazo desde Monterrey! :)

glòria falcón said...

Cara Carmina, que bonito texto que has escrito...
que bueno reconocer las limitaciones del cuerpo y aceptarlas. Significa que tu cabeza está bien amueblada y puedes hablar de ello. Para mi bajar el ritmo, ir despacito no es malo, todo se hace mejor...despacito. Vivimos en tiempos rápidos y por eso se valora tan poco la lentitud. Todo tiene q estar para ¡YA!. Aprender a vivir despacio, sin prisa pero sin pausa te ayudará a ver la vida desde otro prisma. Te lo dice una experta en lentitutd q a ratitos también se pelea con su cuerpo y q a ratitos también desearía ser mariposa para ir mas ràpida, ligera y volar, dar vueltas, subir, bajar...
un beso. Nos vemos en el face ;)

StephieB said...

Take care of yourself Norma - whatever it takes to be well again. We will be here waiting for you! Your husband sounds lovely - good for you - you deserve to have someone special who takes good care of you.

Big pink hugs to you my friend, Stephie x

Victoria Whincup said...

xxx

Jennifer Rydell of Plushpussycat said...

I'm glad you are taking care of yourself. You are a model for me! I need to slow down too--been pushing myself too hard, and I need more rest. Like you wrote, slowing down doesn't mean stopping, just slowing. Have some balance in your life--I want it too! :-) Take care.
Jennifer