August 24, 2011

Cara Carmina goes Stop Motion!





For years I`ve been fascinated about stop motion animation... and finally I decided to give it a try! I know is a very intricate and laborious work... but don`t I just love to do exactly that kind of work?... I mean look at my Frida dolls! it can take me up to 10 hrs. to finish some of the big ones! and at the end the result is worth it... so I took the chance, read a little bit about the basics in the web and finally I tried a very easy idea for a promo of Cara Carmina, edited a little bit added a cute tune et voila! this is the result of it!!!!

I did it with an old web cam and at 2am in the morning with bad lighting but for being my first time I believe is a quite decent job and even a cute one! I had a lot of fun making it and I just loooooved the whole process!!!! I will definitely keep making more! (applauses)

ps. btw... come visit my you tube channel so you can listen to my fav. music and videos!

.......................

Por años he sido amante de las animaciones en stop motion... y finalmente me decidí a intentarlo! Sí ya se que es un trabajo muy laborioso y detallado... pero, ¿Qué no el trabajo detallado y laborioso es exactamente el que me gusta?... Porque la verdad es que vean mis muñecas de Frida! algunas de las grandes me llevan hasta 10 horas para terminarlas! y al final el resultado es maravilloso y vale la pena... así que me animé, leí un poco de los básicos en el internet e intenté una idea muy simple para un promo de Cara Carmina, lo edité un poco, le añadí una linda cancioncilla et voila! este es el resultado!

Lo hice con una vieja web cam y a las 2 am de la madrugada con una luz muy fea, etc... pero creo que para ser mi primer video es un trabajo bastante decente y hasta simpático! Me divertí muchísimo haciéndolo y en definitiva todo el proceso me gustó!!! Voy a seguir haciendo más!!! (aplausos)

pd. y por cierto visiten mi canal en you tube para que escuchen mi música y videos favoritos!


Pin It

1 comment:

PaperDollsPrintables.com said...

fantastic dear! I love your work, but tell me...the software?