July 26, 2011

Eye opener...






Some people have many kids, some people have only one and some people like me... decide not to have them.

Just today I told that to someone who asked me if I had kids and who after I said the latter looked at me with wide opened eyes and looked shocked at the fact I´ve decided not to have kids... well, I think is a personal decision and I also believe not all the people who have kids are suited to be parents... In fact I would like the world to have a Parents University so everyone who wants to have a child go there and once they get their diplomas (and only then) can have kids.

Yeah, yeah... I`m a divorced parent´s kids... and that might have some to do (I´m sure of it) with this decision in my life... but still I don´t think is such a big (wide opening eye big) scandal not to have them. I admire all the parents out there who decide to have kids, in fact most of my friends have them and I see they are quite happy with their lives.

My husband? oh well... happily for both of us Mr. Cat face doesn´t feel fatherhood is one of his paths in life either so... we agree... which is quite important on a matter of this importance. I know of many cases were couples disagree on this oh so very important fact and boom! recipe for disaster.

In countries like mine (Mexico) were the values are still very close to religion and where the old fashion way of life is still quite not that old, gives to the expression "I don`t want to have kids" a whole other dimension. One have to be careful where to drop the oh so shocking news because if for example you are in a family reunion, you`ll get one (or more) of the following:


- "oooh but why not? you guys are so handsome! you would have beautiful kids!"

- (mmm could be, thanks for the compliment (I`m kind of hansome, yes... :P), but I´m not planning to sell them so... I don`t think that is an argument for having them.)


Or what about this one:


- "You have to have kids, it`s important to preserve the family!"

- (well... I would agree with that argument if we would be living in the beginning of time when we had (HAD) to populate the world, but now a days I think that is quite a taken care job, and plus I don´t like my family that much anyways so I don´t mind if I don´t preserve it (except for a few nice ones)... plus I doubt my family would "die" completely (or my husband´s in that case) if we don´t have kids so I´m not that worried about that, and even so.... let`s say our families would indeed finish with us not having kids... well... I don´t think it would affect the world that much.)


- "But... I want to have grandchildren!"

- (I don`t think bringing a kid to the world only for that purpose is a valid argument... plus I would be the one who has to raise a kid and being a grandparent (specially being a grandparent that lives in another country) has to be muuuch more easy that raising a kid don´t you think? (sorry mom! sorry dad! and sorry parents in law is nothing personal) I still trust that my sister or his sister can do that for us! ;P)


and the final and most amazing one (to me at least) ...


- "And what are you going to do?"

- (mmm? to do? when? why? ... I mean, are kids the only thing women can do?... if you don`t "do" kids... you are not a good woman?... (sigh) is it me? or this one is the best of all the previous questions?)

Well... what to do... the woman that opened her oh so wide eyes today ended up telling me... "oh but you are still young... you`ll change your mind" (smile)... and I said... "mmm well could be" (smile) and yes, that could happen, (anything can happen ha?) but I doubt it... I guess... that for now, I don´t think is such a big problem if I don`t have them.

I would consider adoption at one point...(if all the different variables meet the expectations for that to happen)... So many kids out there don´t get adopted (It is estimated there are over 143 million orphans today in the world), and is so sad that later on when they are not that small and they loose hope of being adopted their lifes become very complex and sometimes some end up being a social burden, is our obligation as human race to promote and practice adoption all over the world... it is so important... soooo important... but I`ll talk about that another time...

So what do you think? (going to have some food... this topic always make me hungry, je ne sait pas pourquoi, au revoir!)

..............................................


Algunas personas tienen muchos hijos, algunas personas tienen solamente un hijo y algunas otras personas como yo... decidimos no tener ninguno.

Justo hoy le dije a alguien que me preguntó cuantos hijos tengo lo que les acabo de contar y me miro con los ojotes bien abiertos y en shock por el hecho de que he decidido no tener hijos... y bueno, creo que es una decisión muy persoan y también creo que no todas las personas están capacitadas para ser padres... De hecho a mi me parece conveniente que hubiera una Universidad para Padres así que todo aquel que deseara tener un hijo tuviera que ir ahí y una vez obtenido su diploma (y no antes) pudiera tener un hijo.

Sí, sí... soy hija de padres divorciados... y eso debe de tener (estoy segura) algo que ver en esta decisión de vida... pero igualmente no ceo que sea un motivo de tanto escandálo (como para abrir tamaños ojotes!) el no tenerlos. Admiro a todos las personas que los tienen, de hecho la gran mayoría de mis amigas tienen hijos y las veo que son muy felices con sus vidas.

¿Qué qué dice mi esposo?, ah pues... felizmente para ambos el Sr. Cara de Gato no considera que la paternidad sea uno de los caminos a seguir en su vida... así que coincidimos... que es bastanet importante en este tipo de tópicos de no menor importancia. Conozco de viva voz parejas que no están de acuerdo con este tema oh tan importantísimo y bum! receta para desastre.

En países como el mío (México) donde los valores están tan ligados a la religión, y donde la vida es a la antigüita todavía no es tan antigüa le da a la expresión "No quiero tener hijos" otra dimensión por completo. Una tiene que poner cuidado en dónde va a arrojar esta oh tan chocante declaración porque por ejemplo, si una esta en una reunión familiar, lo único que va a obtener una es alguno (o varios) de los siguientes casos:



- "¿Ay pero cómo no? si ustedes son tan bien parecidos! sus hijos serían muy guapísimos!"

- (mmm puede ser, se agradece el piropo (si soy dos tres guapetona, si...:P), pero no estoy planeando venderlos... así que no creo que ese sea un buen argumento para tenerlos).



- "Pero querida, tienes que tener hijos, es importante preservar la familia!"

- (bueno... estaría de acuerdo con ese argumento si estuvieramos en el principio de los tiemos y tuvieramos (DE TENER QUE TENER) que poblar el mundo, pero en nuestros días me parece que ese trabajo está más que terminado y además, no gusto mucho de mi familia así que no me acongoja mucho preservarla (excepto por algunos elementos buena onda)... Además dudo que mi familia "se acabe" por completo (o la de mi esposo en dado caso) porque nosotros no tengamos hios así que eso no me preocupa mucho, y di cualquier manera, en el supuesto que nuestras familias sí se terminaran si no tuvieramos hijos... mmm... no creo que al mundo le afectara mucho).


- "Pero... queremos nietos!"

- (No creo que sea un buen argumento para traer a un niño al mundo... además una servidora sería la que lo tendría que críar y ser abuelos (especialmente ser abuelos que viven en otro país) tiene que ser por muuuuuucho más fácil que críar a un niño no creen? (perdón mamá! perdón papá! y perdón a mis suegros... no es nada personal) Sigo confiando que mi hermana o mi cuñada se los den por nosotros! ;P)


- "¿Y entonces qué vas a hacer?"

- (mmm? hacer de que? cuando? por?... ¿O qué... las mujeres tan sólo podemos hacer hijos?... O es que si no "haces" hijos... ¿no eres una buena mujer?... (suspiro) ¿Soy sólo yo, o esta es la mejor de todas las preguntas anteriores?)

En fin, ¿qué se le va a hacer?... la mujer a la que se lo dije hoy y abrió tamaños ojotes me terminó diciendo... "ay pero sí estas todavía muy joven... vas a cambiar de opinión" (sonrisa)... y yo dije... "mmm puede ser" (sonrisa) y sí, eso podría pasar, (todo puede pasar ¿ha?) Pero lo dudo... creo que por ahora, no creo que sea un gran problema no tener hijos.

Consideraría la adopción en algún momento ... (si todas las diferentes variables lograran sus expectativas para que eso pasara)... Tantos niños allá afuera no son adoptados (las cifras aproximadas es que actualmente hay más de 143 millones de huérfanos en el mundo) y es muy triste que después de cierto tiempo y estos niños no son tan bebés, pierden la esperanza de ser adoptados y sus vidas se vuelven muy complejas y hasta algunos terminan siendo desadaptados sociales de diferentes tipos, es nuestra obligación como raza humana promover y llevar acabo la adopción en todo el mundo... es muy importante... importantísisimo... pero ya hablaré de eso otro día...

¿Así que ustedes que piensan? (me voy a cenar... este tema siempre me da hambre, je ne sait pas pourquoi, au revoir!)


Pin It

3 comments:

StephieB said...

Hi Norma - it never ceases to amaze me that people think that they can say what they like to you!

It doesn't matter what decision you make, someone will always question it. I have three boys - the youngest is sixteen - and I still get asked when am I going to try for a girl!

Be true to yourself and as long as you are comfortable with your decision that's all that matters. Besides having kids is SO HARD you would want to be sure that that was what you wanted - you can't give them back if you decide it isn't for you!

Hugs, Stephie x

Cara Carmina said...

I know!!!! oh no kidding ha? I know is hard and I just don`t think is one of my goals... so... will keep on opening eyes here and there I guess... hehehe... but you know more and more people are deciding not to have them and I like that because as I said... not everyone is suited to be a good parent... so... go figure!

big hug and big applauses to you for being a mom!!!! (3 boys!!! OMG!!!!) that must be quite a lot of work!!!! :D

Mar said...

I share with my wife (Norma)each point she made!, and yes its a big deal if you don't want to have kids and your couple does, uuuuh haaaouch!so many male friends had "accidents"(after so many years invested on a relation their GF or wife just well... how can we say this...get the child from one way or the other, selfishness both sides and stupidity) what a way to bring a child!, but thats another subject.

We have already 4 cats and love is love! I love my pets with a same level of importance as a human! another reason why is not big deal not having another human! we need to take care of the ones left behind and adopt, as well for the animals.

Respect, equanimity and love!
Mar :)