June 25, 2011

this is the thing...








The thing is I´m exhausted from the last 3 weeks!!! I had events on each weekend and also had a lot of free lancing work to do from my subtitling job. I already showed you photos of the first event (Puces Pop) and here are the ones of the rest of them... the first three photos are in Mont Royal (Nuit Blanche sur Tableu Noir) really nice event... I went there Friday and Saturday and I had a really bad cold (remember?) Well everything was really nice, I sold quite good both days but on Sunday a big storm fell over Montreal and I had to cancel... I felt really bad because on Saturday it got very windy and cold so I felt worst that morning... well... I took it quite good though deep inside I felt a little disappointed.

Then the next weekend I had the event in St. Laurent with the gallery La Centrale and it was my worst day ever!!! I didn´t sale one thing! not one!!! and the people didn´t even stop to see my work... I was kind of sad but I understood that was not my crowd... because I my work appeals to certain crowd and this was definitely not my place to be... in the last minute I decided to take part in Old Skool Crafts which was a very slow event too for me and I was just feeling very weird by Saturday night... it´s hard when you put so much effort into something and have a expectation to the results and suddenly the results are not the expected... Still I was not feeling that bad...

So I decided to try the Tam Tams last Sunday for the first time this year... remember I did it for quite a while last summer? well... I went and had a perfect day! sunny, full of people interested in my work... sold many things including some jewelry and met some really cool people, made new friends and at the end of the day I was smiling...

I think is just a matter of trial and error... I was not that sad after all the disappointments but I felt a little down, I love my work and I believe in it, I put my heart in each piece I make and sometimes is not easy this path... Being a self employed artist-crafter is definitely one of the biggest challenges I´ve taken in my life but I must say it brings me lot´s of satisfaction... and after this weekends of so much work... I learnt a lot about myself... I learnt I´m not afraid to try, that I´m strong and independent, that I can go ahead and put me out there without any fear and that I can make the best of a very bad situation... I learnt sometimes is more important to make someone smile than to make a couple of dolars and that a true success is not to make it to the peak of the mountain but the climbing in itself (if one can enjoy it)...

And so... that´s my story of last 3 weekends... at the end I´m in one piece... still smiling, still standing... and with so much inspiration... So the rest of the summer I´ll try to go to the tam tam´s every Sunday (weather permitting) so if you happen to be in Montreal come see me... I´ll post in my facebook every Sunday morning if I´ll be there or not.

Have a happy weekend everyone!

........................................

La cosa es que estoy exhausta después de las últimas 3 semanas!!! Tuve eventos todos los fines de semana y también muchísimo trabajo en mi chamba de subtitulación free lance. Ya les había mostrado fotos del primer evento (Puces Pop) y aquí están el resto de las otras... las primeras tres fotos son en Mont Royal (Nuit Blanche sur Tableau Noir) muy buen evento... Fuí ahí el viernes y sábado, tenía una gripe terrible (recuerdan?) Y bueno todo iba muy bien, vendí bastante ambos días pero el domingo cayó una tormenta de esas que paran todo sobre Montreal y tuve que cancelar... Me sentí peor de la gripe porque el sábado se puso frío y hubo mucho viento así que la mañana del domingo era yo una miseria... lo tomé bastante bien aunque muy adentrito estaba un poco decepcionada.

Luego el siguiente fin de semana tuve el evento en St. Laurent con la Galería La Centrale y ha sido mi peor evento!!! no vendí ni una cosita, ni una!!! y no sólo eso pero la gente ni siquiera se paraba a ver mi trabajo... Estaba un poco triste pero entendí que no era mi clientela... porque mi trabajo gusta a un cierto tipo de gente y definitivamente no era mi lugar... en el último minuto decidí hacer otro evento el sábado: Old Skool Crafts en el que me fue un poco mejor pero también bastante lento en cuanto a ventas y el sábado en la noche me sentía muy extraña... es difícil cuando le pones tanto empeño a algo y lo llenas de expectativas y de pronto los resultados no son los esperados... De cualquier manera no me sentía del todo mal...

Así que decidí ir al Tam Tam el domingo por primera vez en el año... recuerdan que lo hice varias veces el verano pasado? y bueno... tuve el día perfecto! soleado, lleno de gente interesada en mi trabajo... vendí muchas cosas incluyendo algunos collares y conocí a gente muy interesante e hice nuevas amigas... al final del día estaba sonriendo...

Creo que es sólo cuestión de prueba y error... No estaba triste después de todo lo que pasó pero me sentía un poco desanimada, adoro mi trabajo y creo en el mismo, pongo todo mi corazón en cada pieza y a veces no es tan fácil este camino... El ser artista-artesana, con un negocio propio es definitivamente uno de los retos más grandes que he tomado en mi vida y debo decir que me ha traido muchas satisfacciones... y después de estos fines de semana llenos de trabajo... Aprendí mucho de mi misma... Aprendí que no me da miedo probar cosas nuevas, que soy fuerte e independiente, que puedo ponerme en una situación de riesgo sin temor alguno y que se sacar lo mejor de situaciones no tan buenas... Aprendí que es más importante hacer a alguien sonreír que ganar un par de dolares más y que el verdadero éxito no está en llegar a la cima de la montaña sino en la escalada (si una la sabe disfrutar)...

Y así estuvo la cosa de estas tres últimas semansa... al final estoy todavía en una pieza... sigo sonriendo y sigo de pie... con mucha inspiración... Así que el resto del verano trataré de ir al Tam Tam todos los domingos (dependiendo del clima) y si están en Montreal los invito a que vengan a verme... postearé en mi facebook cada domingo por la mañana si voy a estar ahí o no.

Que tengan un lindo fin de semana!
Pin It

4 comments:

Oh my Dior! said...

vaya que lindo se ve! y el día muy bonito!!

Cara Carmina said...

super bonito! :D

StephieB said...

I know how you feel Norma. it is so hard and can be very sad when you go to a market with high hopes and don't do very well. I take my hat off to you as I am well and truly over markets for the time being! I hope every summer Sunday at the Tam Tams will be great for you. Hugs and talk soon, Stephie x

Cara Carmina said...

Oh Stephie that`s right you used to do markets too! well you know then... I finished this round totally exhausted... (still tired a bit) but it was fun... I like tam tams kind of fun (and free) :)

big hug!!!xoxoxo