April 25, 2011

I became Alice last week....






So here I was last week making some Fridas and feeding my cats, laughing with Mr. Cat´s Face when suddenly I began to feel something weird at the top of my left leg, near the groin... it was a weird pain... I didn´t care much, I was having my period and I have painful cramps so I guessed it was that. Time passed and the pain went lower into the thigh... mmm weird I thought to myself... time passed and I noticed my leg was growing... yes, just like Alice in Wonderland... I was getting bigger but not me completely, just my left leg...

So like in many of this cases when one thinks is becoming Alice in Wonderland I went to the emergency room, just in case... after some blood tests they found the cause of it was a big (oddly big) cloth of blood which was stuck in one of my veins... mmm that´s not good I thought to myself! So there I was... lying in a hospital bed surrounded of all sort of things I´ve never seen before (this is the first time I´m in a hospital) and with a lovely English Lady who shared the room with me and who kept yelling and cursing the nurses for being so bloody rough with her! (She was my source of happiness all these days)

So they gave me another bottle that said “drink me” (just like in Alice´s story) and this time my leg reduced in size... mmm that´s good I thought! Well... I´ll be drinking that “drink me” bottle for 6 months or so until we are sure the oh so big cloth of blood disappears ...We have to be careful because this cloth can go to the lungs so if I cannot sing my morning song because I have chest pain I should go again to the hospital just in case...

Yesterday the doctors said Alice (that´s me) could go back home and so here I am, still in pain and not able to walk until who knows when... (No doctor could tell me that, since the cloth of blood is oh oh oh so big). I´m very lucky to have the best husband in the whole world (I LOVE YOU SO, SO VERY MUCH) who is taking such a good care of me and also 4 cats that keep coming to my lap and look at me with their blue, green, yellow and brown eyes like saying “get well soon”...

Funny how life can change in an instant... I´m not afraid, I´m actually thinking this is a good opportunity to learn a couple of lessons among them to not give life and other things for granted, to be grateful and to adapt to change, there is nothing that cannot wait to be resumed until I get better and I will do just that in order to get better... I cannot deny to you I got a little sad and frustrated at times being at the hospital but I had a lot of time to think on what´s happening... so I decided I will live this happy and with a good attitude because that´s the way I´ve lived through my life and that´s the way I want to be always, no matter what...

A bunch of people who knows me and who don´t know me have been calling, writing, visiting and just filling my life with so much love and care that I truly must be the most fortunate girl in the world...!

Well... I´ll keep making dolls, Fridas and other things since the doctors told me I can sit down for small periods of time, I will make them little by little and I will study my French and I will draw and play with the cats and give kisses to Mr. Cat´s Face every time he gets close to me... other than that I´ll rest a lot and take care of myself!

And that´s the story of how I became Alice last week.


(Illustrations: Ashleyg)

................................

Así que estaba yo muy normal la semana pasada hacienda Fridas, alimentando a mis gatos y riéndome con el Sr. Cara de Gato cuando de pronto empecé a sentir algo raro al comienzo de mi pierna, cerca de la ingle… era un dolor muy raro… pero no le di mucha importancia ya que estaba en mi periodo y en general siempre tengo cólicos y dolor durante el mismo así que pensé que era eso. El tiempo pasó y el dolor bajo al muslo… mmm que raro pensé… el tiempo pasó y me di cuenta que mi pierna crecía… si, justo como Alicia en el País de las Maravillas… me estaba haciendo más grande, pero no yo toda completa, solamente mi pierna…

Así que como una debe de hacer en estos casos cuando se empieza a convertir en Alicia en el País de las Maravillas me fui a la sala de emergencias del hospital (por si acaso)… y después de unos análisis de sangre encontraron la causa de todo esto que les cuento… era un grande (raramente grande) coagulo de sangre que estaba atorado en una de mis venas…. Mmm eso no debe ser nada bueno pensé! Así que de pronto ahí estaba yo… acostada en una cama de hospital y rodeada de una cantidad de cosas raras que nunca había visto en mi vida (es la primera vez que estoy en un hospital) y con una simpatiquísima Señora Inglesa a mi lado con la cual compartí habitación y que se la pasó gritando e insultando a las enfermeras por ser (cito literal) “So bloody rough” con ella! (No sobra decir que esta mujer fue una de mis más grandes fuentes de felicidad durante mi estadía en el hospital).

Me dieron otra botella que decía “bébeme” (justo como la de Alicia) y esta vez mi pierna se hizo encogió en tamaño… mmm eso está muy bueno pensé! Y estaré tomándome esta botella que dice “bébeme” y que ayuda a mi pierna por 6 meses más o menos hasta que estemos seguros que el oh tan grande coagulo de sangre desaparezca. Debemos ser muy cuidadosos ya que este coagulo se puede ir a mis pulmones así que si cuando canto mi canción mañanera me falta el aliento o me duele el pecho debo de ir rapidito al hospital solo por si acaso…

Ayer los doctores dejaron a Alicia (esa soy yo) irse de vuelta a casa y aquí estoy, todavía con mucho dolor y sin poder caminar hasta quien sabe cuándo (ningún doctor me supo decir porque dicen que el oh tan grande coagulo de sangre es oh muy grande y pues puede tomar tiempo). Soy muy afortunada de tener el mejor esposo en el mundo entero (TE AMO TANTO) y él esta cuidándome mucho, así como mis 4 gatos que vienen de repente a mi lado y me miran con sus ojos azules, verdes, amarillos y marrones como diciéndome “alíviate pronto”…

Es así... la vida puede cambiarnos en un instante... No tengo miedo, de hecho he estado pensando que esta es una gran oportunidad para aprender un par de lecciones, entre ellas la de no dar nada por garantizado en la vida, de ser agradecido y de adaptarse al cambio… no hay nada que no pueda dejar de hacer ahora y volverlo a empezar cuando me recupere y eso es lo que voy a hacer para mejorarme… No les puedo negar que estuve un poco triste y frustrada de a ratos cuando estuve en el hospital pero también tuve mucho tiempo para pensar acerca de todo esto que me está pasando… así que decidí que voy a vivir esta situación muy contenta y con buena actitud porque esa es la manera en la que he vivido mi vida y así quiero seguirla viviendo no importa que pase…

Un montón de gente que conozco y que no conozco me han estado llamando, escribiendo, visitando y llenando mi vida de mucho amor y cuidados así que de verdad debo de ser la niña más afortunada del mundo…!

Y bueno... seguiré haciendo Fridas y otras cositas ya que el doctor me dijo que me puedo sentar por pequeños periodos de tiempo, las haré poco a poquito y también estudiaré Francés y dibujaré y jugaré con mis gatos y le daré muchos besos al Sr. Cara de Gato cada que pase cerquita de mi… y pues aparte de todo eso me decicaré a descansar mucho y a cuidarme mucho también!

Y esa es la historia de cómo me convertí en Alicia la semana pasada.


(ilustraciones: Ashleyg)

Pin It

11 comments:

Plushpussycat said...

Oh, Cara Carmina! You have been on my mind so much the last week or so. I hadn't seen a new blog post from you or any comments on my blog. It is good to know that you are OK and healing. I'm sending lots of healthy prayers your way! May you recover completely and quickly! So glad you have your kitties and hubby to help you. I look forward to hearing about your progress! :-)

Cara Carmina said...

Hello !!!! you are soooo sooooo very nice and I thank you so much for those prayers!!! thanks so so very much!!!!! will let you know how the Alice is coming out of Wonderland for sure! :) xoxo :D

cata silva said...

queridisima alicia,
me alegro mucho que ya estes en tu casa mas tranquila... eojala que no vuelva a pasarte nada!!!!!!!!
un beso enorme desde santiago, cuidate y mejorate pronto!!

besososo

Fanie.ca said...

Hi Norma/Alice!
I'm just learning this and I was wondering why I didn't get news from you, this week. Now, I know! :-(
Take some time for yourself and try to enjoy that little "time off" that you have now. Sometimes life force us to stop and we better listen to her.
Much hugs and we'll drink a tea when you'll be in a better shape. (or if you're bored and you'd like a visit, just email me. :-))
Much hugs!! xoxo!

Velvet said...

The important thing is that you are getting better and being taking care of :) Go easy on you and all will be fine!
Hoping for your fast recovery so you can keep bringing us pieces of your world that can make us dream :)
A little of rest will do you good so try to enjoy it the best way! Get well soon ;)
Hugs!!

Cara Carmina said...

Cata: muchas gracias mujer!!!! Alicia sigue en su país de las maravillas pero ya pronto volverá a su realidad! un beso graaaaande enoooorme! :)

Fanie: that´s right my dear... I´ll stop for a little while to get better... for sure will get our cup of tea soon and thanks for offering to visit... thanks so much! big big hug!

Velvet: Thanks so much! that´s right I feel very fortunate because it´s just a matter of time... :) plus have the best nurse in the world! :) (and handsome too) big big hug for youuuuuu!!!!! ñ_ñ

whitney-anne said...

Poor, Poor 'Alice', but what a sensible and wise attitude you have to this. Sometimes these things happen to make us slow down and look at life differently. Sending much love and healing thoughts to you.

Iveth Morales said...

Ay Norma!! no tenia idea!! Siento mucho que te este pasando esto pero me da muchisima alegria leeerte contenta y positiva :) Bien hecho mujer! eres un ejemplo para los que nos quejamos todo el tiempo de las cosas mas simples.
Yo se que no nos conocemos mucho pero, por favor cuenta conmigo si alguna vez puedo ayudarte en algo!!

Te mando abrazos y mis mejored deseos para que te recuperes muy, pero muy pronto!!

sweet sweet craft said...

Cuidate mucho, hazle caso al doctor para que la recuperación sea más pronto de lo previsto y puedas cantar nuevamente todas las mañanas. Felicitaciones por tu actitud positiva ( esto es lo mejor para recuperarse pronto) y sabremos esperar tus maravillosas creaciones aunque te demores un poquito más.
cariños y sin decaer
PD: Mi blog antiguo era milrayas.

Graciela said...

OHHHH! Preciosa, pero qué te ha pasado!!!! Me gusta cómo lo tomas. Esa actitud positiva va a ahuyentar todos los males y disolverá el coágulo.
Hace años pasé por una operación muuuuyyy complicada y me recluí. Tenía mucho miedo, pero..."todo pasa". Hoy parece algo muy lejano, como de una vida pasada.
Y lo tuyo también pasará.
Tienes a unos gatos de la buena suerte que te protegen y cuentas con un amor incondicional, las mejores recetas para una salud perfecta.
Te mando un abrazo enorme!!!!
Y déjate mimar!!!!

Cara Carmina said...

Whitney-Anne, Iveth, Sweet Sweet Craft and Graciela....

Thanks so much for all your good wishes and nice words!!!!!!!

Gracias de corazón por sus buenos deseos y sus lindas palabras!!!!

big big hugs in yellow shades for all of you!!!! :D