March 18, 2011

I´m looking for a job...









The time has come! I always knew it would arrive one day and now... I´m going to start looking for a job!!!! You know, one of those jobs that gives you money every month ... Is not that my job is not a good job, I love my job!!! making dolls and cute little things, drawing and giving live to this dream of mine called Cara Carmina... it´s wonderful! The thing is that even though being self employed and building my dream little by little, slowly but surely gives me a lot of satisfaction still doesn´t give me enough money for many things Mr Cat´s face and me have in mind.... like buying a house, like having a animal shelter, and also to make Cara Carmina grow!!! Plus is time to help Mr. Cat´s face who very kindly and lovingly has supported this family for the most part for the last 2 years! (The cats and me thank Mr. Cat face for giving us so much TLC all this time!!!!!!)

Anyways, that´s more or less the reason why I´m starting looking for a job and while I´m doing my CV (what a difficult thing to do!!!!) I´m writing a list of those jobs I would like to have... here are some of my favourite ones:

- I would like to have my office in the woods surrounded by flowers

- I would like to play the trumpet under the sea

- I would like to count little chicks

- I would like to decorate elephants

- I would like to train rabbits to appear into a magician´s hat

- I would like to be a clown

And for some strange reason any of these neither "doll maker" seems to appear as a vacancy in any of the job search sites I´ve been looking into this morning...

Well... no worries, I´m sure I´ll find a great job and I´ll be happy, but one thing is for sure, cara carmina will not be close at all, it will be my 2nd job and I´ll manage to have 2 jobs at the same time... Wish me luck! I have my first interview next week and I´m quite excited about it! Will let you all know as soon as I have news!!!! Still, there should be a "doll maker" option in this job searches don´t you think?

....................................................

Y llegó la hora! Siempre supe que algún día llegaría y ahora… Voy a empezar a buscar un trabajo!!! Ya saben, de esos trabajos en lo que te dan dinero cada mes… No es que mi trabajo no sea un buen trabajo, amo mi trabajo!!! Hacer muñecas y cosas lindas, dibujar y darle vida a este sueño mío llamado Cara Carmina… es maravilloso! La cosa es que a pesar de que tener mi propio negocio con el cual poco a poco estoy construyendo mi sueño y el cual lento pero seguro me da muchas satisfacciones, todavía no me da el dinero suficiente para los muchos planes que el Sr. Cara de Gato y yo tenemos en mente… como comprar una casa, como tener nuestro refugio de animales e incluso para ayudar a que Cara Carmina crezca!!! Además es tiempo de ayudar al Sr. Cara de Gato que muy comprometida y amorosamente a sostenido en gran parte a esta familia por los últimos 2 años! (los gatos y yo queremos agradecer al Sr. Cara de gato por darnos tanto amor y cuidados todo este tiempo!!!!!!)

Así que bueno, esas son más o menos las razones por las que esta búsqueda de trabajo comienza y mientras hago mi CV (que cosa más difícil por Dios!!!!) escribo una lista de esos trabajos que me gustaría tener… aquí están mis favoritos:

- Me gustaría tener mi oficina en el bosque rodeada de flores

- Me gustaría tocar la trompeta debajo del mar

- Me gustaría contar pollitos

- Me gustaría decorar elefantes

- Me gustaría entrenar conejos para que salgan de los sombreros de mago

- Me gustaría ser un payaso

Por alguna extraña razón ninguno de estos trabajos o el de “hacedora de muñecas” aparecen en las vacantes de los sitios para encontrar trabajo en los que he estado buscando esta mañana…

Y bueno,… no me procupo, estoy segura de que voy a encontrar un trabajo maravilloso y en el que seré muy feliz, pero una cosa si les digo, Cara Carmina no se cerrará, será mi 2º trabajo y me las arreglaré para hacer los 2 al mismo tiempo… Deséenme suerte! Tengo mi primera entrevista la próxima semana y estoy muy emocionada! Ya les contaré cuando tenga noticias!!!! De cualquier modo creo que a estos buscadores de trabajo les falta la opción “hacedora de muñecas” no creen?




Pin It

9 comments:

Plushpussycat said...

Wishing you good luck on your upcoming job interview and much happiness in whatever job you do! May you be happy, and may we continue to hear from you regularly! :-)

Cara Carmina said...

Plushpussycat: oh my, you are soooo nice... thanks for all this nice wishes and of course I´ll be here as usual... ! :) may your words become true my dear cat friend! :)

StephieB said...

Good luck Norma! It will be a new adventure for you and think of all the new people you will gt to meet! Happy weekend and hugs to you! Stephie x

Cara Carmina said...

Thanks dear!!!! :) yes that´s it! a new adventure!!!! Happy weekend for you as well!!!!! :)

memegalarce said...

te entiendo perfectamente...yo hasta hace unas pocas semanas atrás estaba en el mismo proceso y encontré un trabajo maravailloso para complementar mi dia y ganar dinero mientrs hago crecer mi pequeño negocio de tejidos. Creo que sin duda alguna tu búsqueda será exitosa y podrás comenzar otra etapa con nuevas experiencias. Estaré esperando a ver tus novedades. Un abrazo infinito :D

Fanie.Ca said...

Wishing you much luck with your new job applications.:-) If you ever are looking for administrative kind of work, let me know as I know a good agency that can help you find a job in this field.
I also had to look for a part-time job lately so it would pay the basic expenses. The free time I have, I use it on working on building my art career. :-) A little bit like you, I guess.

confettisdecolors said...

Mucha suerte, espero que encuentres un trabajo lo mas creativo posible y puedas seguir con todos tus proyectos en Cara Carmina. Un abrazito!

Cara Carmina said...

meme: uuuuy que lindo es saber que hay allá afuera almas como las mías! muchas gracias por compartir :) un abrazo amarillo!

Fanie: thanks so much for your message! Actually yes, I´m looking for an Admin job as I have experience on them... will write you soon ! thanks! Good luck and hugs!

confetis: graaaaaaaaaaacias por tu mensaje! un abrazo!

Milrayas y puntos said...

Mucho éxito en tu nueva búsqueda...pero por favor sigue deleitandonos con tus creaciones. Que pena que una no pueda vivir haciendo lo que mas le gusta...yo también ando en busca de un trabajo "estable" como le llaman. Aún no encuentro nada, creo entre nos que las constelaciones me han ayudado en boicotear encontar un trabajo porque sinceramente creo que moriría en una oficina...
Cariños