March 25, 2011

Achooooo....!






So this is my 2nd day off because I have a very bad cold... oh my, I hate to have a cold... all the symptoms suck and I`m just feeling miserable... yesterday I spent the day watching TV *which I never, never do...) and believe me between the cheap talk shows and the crappy Canadian soaps I did not know what to choose! Then I tried to sleep a little, unfortunately my running nose is not great help to do that and by the end of the day I was surrounded by used tissues, glasses of water (I read somewhere you have to drink lot`s of fluids when you have a cold, so I did) and cats... yes cats... all my cats were surrounding me as if they were taking care of me.. that was sweet... Then Mr. Cat face arrived at night with a big box of my favorite doughnuts and we watch some TV ... (Thank you mi amor!)...

Achooooo!
*excuse meeeeee

oh well... today I`m still feeling miserable so I`ll take the day off as well... the thing is I`m bored now and I don`t think I can bare another crapy tv afternoon.... I`ll try to read! I have a great book I`m reading now... "La balsa de piedra" from Jose Saramago (the Nobel prize writter, on of my favorite authors, I`ve read most of his books)... In English is something like "The stone raft", it`s a story that starts when one day the Iberic Peninsula (Spain and Portugal) suddenly breaks off from the European Continent and begins to float away in the Atlantic Ocean... If you have never read Saramago you should... most of you surely have seen the movie "Blindness" based in one of his best books with the same name... *the book is way better*... but one of my favs is "All the names"... if you like to read fiction this is a most!!!

Achooooo!
*excuse meeeeee

well... I`ll be back soon... (when I feel better or I finish my book, whichever happens first!) see ya!
Achooooo!

.....................................

. Y bueno este es mi segundo día de descanso porque tengo una gripa terrible... Ay por Dios! detesto tener gripa... todos los síntomas son terribles y me siento muy masl... Ayer me pasé todo el día viendo televisión (cosa que nunca, nuuuunca hago...) y creanme que entre los programas de talk shows baratos y las tenelovelas canadienses super chafas no sabía de donde escoger! Después traté de domir un poco, desafortunadamente mi nariz tapada no fue de gran ayuda para este propósito y al final del día terminé rodeada de pañuelos desechables usados, vasos de agua (leí en algún lado que tomar muchos líquidos ayuda para la gripa) y gatos.... si todos mis gatos acabaron dormidos a mi lado como cuidandome... que lindos... Luego ya en la noche llegó el Sr. Cara de Gato con una caja llena de mis donas favoritas y vimos un documental juntos (Gracias mi amor hermoso!)...

Achooooo!
* ay disculpeeeeeen

En fin... hoy me sigo sintiendo mal así que me tomo el día... la cosa es que estoy aburrida y no quiero otra tarde de televisión barata... Así que trataré de leer! Estoy leyendo un libro buenisimo... "La Balsa de Piedra" de Jose Saramago (el ganador del Premio Nobel y uno de mis autores favoritisimos, he leido ya casi todos sus libros)... Este se trata de que un día la peninsula Ibérica se separa de Europa de repente y se va flotando por el Océano Atlántico y todo lo que esto conlleva para los habitantes de la misma... Si no han leído nunca a Saramago se los recomiendo... la mayoría de ustedes ha de haber visto la película "Ceguera" basada en uno de sus libros "Ensayo sobre la ceguera"... el libro es mucho mejor que la película, de hecho es uno de mis favoritos, ese y el de "Todos los nombres"... si les gusta leer ficción tienen que leer a Saramago!!!!

Achoooooooo!
* ay perdoooooooooon

y bueno... regreso pronto (cuando me sienta mejor o termine mi libro, lo que sea que pase primero) nos vemos!

Achooooo!



Pin It

4 comments:

We Blog Artists said...

oh...poor you...I had the flu 2 weeks ago...it SUCKS being sick...especially when you don't even feel well enough to work!
SOUP...lots of SOUP...
HUGS sweet lady.
Get well soon.
Char.x

flor said...

Pobrecita...! Yo en 2008 me engripé cinco veces, y el año pasado ni una! (y tuve dos inviernos en un año). El secreto? Cada vez que me empezaba a molestar la garganta, tomaba seis gotitas de propóleo líquido (tintura madre creo que se llama). No es muy agradable, pero los resultados están a la vista! Por ahí te sirva? Aunque sea para la próxima! Igual, un lujo esos enfermeros felinos que tenés!! :) Que te mejores prontito!

Plushpussycat said...

Hope you feel better soon! And enjoy your book while you're resting! :-)

StephieB said...

Feel better soon Norma! Surely the doughnuts helped?! Stephie x