January 05, 2011

Me and my bear







I´ve talked about my bear in my Spanish blog (the lemon tree) a long time ago, but not here.... well, for those of you that don´t know I have a bear... yes, a real bear... I found him when he was very small and he needed a lot of love and care.... I´ve been feeding him for years now... believing that one day he will become big and strong... as big as I´ve always dream he will be... even bigger than me!!!

Many people have tried to tell me is crazy to feed a bear, specially in these days were the bear population is kind of taken care of ... still I´ve kept on taking care of him... Many don´t understand why I would even have a bear of my own... it´s so silly... and so much work... plus, it´s not a sure thing this bear of yours will ever be as big as you think... he might not even grow at all!!! (they said...) Still I´ve kept him by my side... he always sleeps quietly and tends to turn to the right after a while... but is always there... looking at me... and smiling once in a while... sometime he even gives a little jump or two to let me know he is happy... it makes me smile everytime...

Well... sometimes I´ve doubted this is a good idea... I mean, feeding a small bear all by myself... taking care of him day after day... it´s kind of silly I guess... but still it´s my bear... only mine and I believe in him!!! more than in anything else...

This bear of mine is my dream... I called it "my bear" because it´s as magical as a bear... "my bear" is this... is cara carmina... is my work... is my art.... and I´m sure one day.... one day... "my bear" will be as big as I´ve dreamt it will be!!!!

..........................................

He hablado en mi blog en español (el limonero) hace tiempo acerca de mi oso, pero no aquí... bueno, para todos ustedes que no saben... tengo un oso! sí, un oso de verdad... lo encontré un día cuando era muy pequeñito y tenía mucha necesidad de cariño y cuidados... Lo he estado alimentando desde entonces, ya hace unos años... creyendo que un día él se volverá grande y fuerte... tan grande como siempre he soñado que él será...

Muchas personas han tratado de decirme que es muy loco el tratar de alimentar a un oso, especialmente en estos días cuando la población de osos está saturada ... pero de todos modos he seguido cuidando de él... Muchos no entienden el porque quiero tener un oso propio... es tan absurdo... y mucho trabajo... además, no es seguro que este oso tuyo crecerá tan grande como piensas... puede que no crezca para nada!!! (la gente me dice...) De cualquier modo lo he conservado siempre a mi lado... él duerme calladito y tiende a voltearse hacia la derecha después de un rato... pero siempre está ahí... mirándome... y sonriéndose de vez en cuando... en algunas ocasiones de hecho da uno que otro brinco para hacerme saber que esta feliz... Me hace sonreir siempre...

Y bueno... a veces he dudado de que sea una buena idea, no se crean! ... es que si lo piensan, alimentar a un oso pequeñito yo sola... cuidar de él día a día... es medio absurdo, puede parecer... pero de cualquier modo es mío... es mí oso... sólo mío y yo creo en él!!! más que nada yo creo en él...

Este oso mío es mi sueño... Yo lo llamé "mi oso" porque es tan mágico como un oso... "mi oso" es esto... es cara carmina.... es mi trabajo... es mi arte... y estoy segura que un día... un día... "mi osos" será tan grande como he soñado que será!!!! más grande que yo misma!!!


Pin It

8 comments:

oonaballoona said...

i love this story. you are a piece of magic.

Cara Carmina said...

:) thanks my friend.... btw... some cara carmina love is on it's way to your universe... !!!!!!!!!!!

StephieB said...

This is such a great story Norma and I think your bear will outgrow you for sure! It has been hot here in Sydney but we should be getting some rain soon! A big pink hug to you, Stephie x

Fanie || TheCraftyLife.com said...

And your bear is very beautiful as well, Hanna. :-)
This story would make a great children book, by the way. Did you ever think about this?

Milrayas y puntos said...

Que hermosa historia...quien más que una para alimentar nuestros propios sueños...yo también tengo uno, muy secreto...
Cariños

cata silva said...

esta claro como el agua
tu oso va a ser uno de esos que se ven pocas veces!!
grande y fuerte
cariñoso, impresionante

creo que yo también tengo uno escondido por ahi :)

besos
cata

Cara Carmina said...

@Stephie: Oh I hope you have a profet tongue my dear!!! thanks!!! :) enjoy the rain!!!! :)

@Fanie: Hello Fanie!!! nice to see you around chez moi!!! ;) Actually yes, I´ve thought about making a children story about my bear-dream... maybe this year! who knows... thanks so much for the comment. You know... one of my dreams is to have a children book illustrated by me published one day... sooo maybe that will be part of my bear!!!! :) big hug for you!!!! and best wishes for this year!

@Milrayas... si si alimentemos nuestros sueños... para que se hagan grandes y hermosooooos!!!! que lindo que tengas un sueño!!! ;)

Cata!!!! uy siiiii? tienes un sueño? ay mujer! que emoción... no le dejes de dar de comer... un abrazo amarillo y grande!t

nathalie calle said...

que c'est beau <3.... mais moi je vois ton ours grandir un peu plus chaque jour... :)