December 26, 2010

Such a nice gift made me miss my books...





A very nice friend (who happens to be also a great children illustrator) gave me a WONDERFUL gift for xmas .... This book of my very oh very favorite children illustrator Rebecca Dautremer... and I cannot stop looking at it....!!!!

Many of you don´t know my passion and love for children books and also don´t know that I started my artist career as a children illustrator myself... in fact one of my first blogs, which is very much abandoned right now was cara carmina, a blog where I talked only about the world of children illustrated books.... and from that blog cara carmina (the name) was born.... I don´t have much time right now and cara carmina (the blog) is in stand by... but every now and then I go back to it and click on my favorite posts, favorite illustrators sites... and just get inspired by it.... I will not close that blog and I´m looking forward to work on it again next year so will let you all know when that happens... (go check it out, it´s really pretty!)

Well... I´m a little nostalgic right now looking at my lovely book of Alice in Wonderland.... and that´s because I have a huge collection of children books which I don´t have with me in Montreal.... and I kind of miss them.... some of them are in NY and some in Mexico City... such is life... one has to move on and moving on with books is kind of expensive and heavy.... I will try to bring some back from Mexico next year and will show them to you if I do.... They just bring me so much joy and inspiration.... Oh I miss my books....

I´ve decided I will start my new collection now... and this will be the first book of this new collection...!!!! (applauses!!!!) The work of Rebecca Dautremer is truly incredible.... if you don´t know her already plase go to her website and also check these videos out where you can see the process of some of the illustrations in this book.... but most important... if you happen to stop by a book store, take a minute and look for one of her books in the children section... you´ll see what I´m talking about... it´s absolutely inspirational!!!! (there´s nothing like holding a beautiful children book in your hands!!!)

THANKS SO MUCH SANDRINE FOR SUCH AN IMPORTANT AND LOVELY PRESENT!!!!! (you made me soooo happy!)

........................................

Una linda amiga (que también es una maravillosa ilustradora infantil) me dió un HERMOSO regalo esta Navidad.... Este libro de una de mis favoritas oh super favoritas ilustradoras infantiles Rebecca Dautremer.... y no he podido dejar de verlo...!!!!

Muchos de ustedes no conocen mi pasión por los libros infantiles ilustrados, y tampoco saben que mi carrera de artista la empecé siendo yo misma ilustradora infantil... de hecho uno de mis primeros blogs, que está bastante abandonado por ahora es cara carmina... un blog donde sólo hablo del mundo de los libros infantiles ilustrados... y del blog cara carmina surgió el nombre de mi actual proyecto de diseño textil que todos ustedes conocen... No he tenido mucho tiempo este último año y el blog de cara carmina esta en silencio por ahora... pero cada que puedo me doy una vueltita y leo mis posts favoritos, voy a los sitios de mis ilustradores favoritos y busco inspiración.... No pienso cerrar ese blog y estoy planeando trabajarlo de nuevo el próximo año... ya les avisaré cuando eso pase... (dense una vuelta... es muy bonito!)

Y bueno.... estoy un poco nostálgica justo ahora viendo el libro de Alicia en el país de las maravillas... y eso es porque yo tengo una colección hermosa de libros infantiles ilustrados que no me pude traer conmigo a Montreal... y como que los extraño un poco.... Algunos están en NY y otros en México.... así es la vida, una tiene que seguir adelante y seguir adelante con todo y libros es un poco pesado y caro.... Estoy tratando de traerme de vuelta los de México y espero poder hacerlo este año, ya se los mostraré cuando lo haga.... Me dan tanta alegría e inspiracin... Ay como extraño mis libros....

He decidido empezar una nueva colección ahora... y este contará como el primer libro....!!!! (aplausos) El trabajo de Rebecca Dautremer es de verdad increíble... si no lo conocen vayan a su sitio y también vean estos videos de su proceso de trabajo de dos ilustraciones de este libro... pero más importante... si pasan por una tienda de libros, tómense un minuto y busquen alguno de sus libros en la sección infantil... y ya verán de lo que les hablo... es absolutamente inspiracional!!!!! (no hay nada como hojear un hermoso libro infantil!!!!)

GRACIAS SANDRINE POR UN REGALO TAN IMPORTANTE Y HERMOSO!!!! me hiciste muuuuy feliz!!!!!

Pin It

3 comments:

StephieB said...

Hi Norma,

Happy Christmas to you! I love your book, it's just beautiful. I love Alice in Wonderland too - maybe there's a doll design there for you?!

Have a wonderful New Year. Do you do anything special for New Year's Eve? We are hoping to see the fireworks in Sydney.

Hugs to you,
Stephie x

Cara Carmina said...

Hey Stephie! Uf.... a doll of Alice?.... what a challenge...maybe... maybe! :)

thanks for your lovely wishes and I´m sending you lot´s of love and success for your 2011!!!! Don´t have yet any plans... Unfortunately Mr. cat face works that night soooo I might eat lots of ice cream with my cats at home and count down to receive 2011 with joy!!!! :)

yellow hug for you!!!!

n

Anonymous said...

I love Rebecca dautremer I had meet this girl and she is very beautiful person !!! I like all this work !!!
perrine