November 27, 2010

Morelia














Morelia is a small city nested in the center of Mexico and in there is also the nest of my parents in law... (please do me a favor and google it before continue reading this so you see how beautiful it is!) It´s a colonial city full of churches, with an aqueduct, with delicious food and candies, great traditions, beautiful pink stoned houses.... and much more...

We spent a week there and I wanted to share with you some of the wonderful things I saw in Morelia this time.

photo 1. Downtown Morelia is spectacular all colonial and beautiful!
photo 2. My fav. church in the city (temple of Guadalupe)
photo 3. and 4. Inside of this church (incredibly decorated!!!)
photo 5. and 6. I discovered Superman lives in Morelia (who would have known...?)
photo 7. love the small little streets... with those windows and the lamps...
photo 8. local graffiti that means "skinny, I love you" (in school they used to call me "flaquita) :)
photo 9. a huge quesadilla (cut in 2 halfs) with a delicious cactus salad on it and lots of salsa!!!
photo 10. Rice water (agua de horchata) sooooooooooo good!!!!!!!!
photo 11. a very handsome fish who insisted on giving me a kiss! (I couldn´t say no!)

Mr. cat´s face and me were so in love in Morelia... we have so many memories there... and love was all around... Oh I love these lovely moments...!!!

..................................

Morelia es una ciudad pequeña y muy linda escondida en el centro de México... y escondidos en el centro de Morelia viven mis suegros! (háganme un favor y antes de continuar leyendo busquen imagenes de Morelia en google para que vean de los que les estoy hablando) Morelia es una ciudad colonial llena de iglesias, con un acueducto, con deliciosa comida y dulces, maravillosas tradiciones, lindas casas de cantera rosa.... y mucho más...

Pasamos una semana ahí y quiero compartirles algunas de las cosas más lindas que vi mientras estuvimos ahí...

foto 1. El centro de Morelia es espectacular!
foto 2. Mi iglesia favorita en la ciudad (El templo de Guadalupe)
foto 3. y 4. Dentro de la iglesia (es maravillosa y esta increiblemente decorada!!!)
foto 5. y 6. Resulta que Superman vive en Morelia (quien lo hubiera dicho?)
foto 7. Adoro las callecitas ... con sus ventanas y sus lamparas...
foto 8. Grafitti local.... (me solían llamar "flaquita" o "flaca" en la escuela!) :)
foto 9. una quesadilla enorme (partida en 2) y con ensalada de nopal y harta salsa!!!
foto 10. Agua de horchata (de arroz) uuuuuuuuuf buenisiiiiiiiiiiiima!!!!
foto 11. un guapo pez que insistió en darme un beso.... y no le pude decir que no!

El Sr. Cara de Gato y yo estuvimos enamoradisimos en Morelia... tenemos muchos recuerdos en esta ciudad... así que el amor andaba por todos lados... Ay que lindos momentos!!!!


Pin It

4 comments:

AKAmamma said...

Absolutely beautiful! I'd love to visit Morelia and taste the food!

JUNKER JANE said...

oh! i wanna visit! :)

Cara Carmina said...

yes girls!!!! go go go!!!!!

Anonymous said...

Oh I love this city , my godmother lives in Patzcuaro and I have a lot of remimbers to my travel in Mexico, people are so kind !!
perrine