October 16, 2010

Oh laaaa laaaa












Yes my dears.... Cara Carmina has entered the jewelry world!!!! (applauses... more applauses.... even more applauses!!!!) I´ve been very tempted to do this for a loooooong time... and finally did it... It was a very long process because is not as easy at it looks.... I must say I have higher respect for jewelers from now on.... I didn´t know how to start... and what the look of my stuff was going to be like... There is so much to do!!!!!!

I had a special rough time to glue the glass cabochons to the image... (total disaster first and second time...) I felt in love with the silk cord details (brooches and extensions) and I just love the way they look next to the antiqued bronze chain.... it´s like a collage of parts to make a necklace.... Oh and I love the way the paper dolls faces look on the pendants.... it´s vintage, it´s original, it´s sweet, it´s elegant.... it´s perfect!!!! (applauses)....

Oh, oh, oh... did I mention taking photos of jewelry is one of the most difficults thing to do...? (that and cooking lentils.... I burnt them already 4 times!!!!)... Oh my! I suffered quite a bit with that task let me tell you... and also this fall´s gray days light doesn´t help much... but at the end I think the photos are quite nice... won´t you say so?

I´m just so excited.... I would love to hear your comments and suggestions... this is the first time I do jewelry and I need the feedback....

Go to my facebook or to my flickr to see the rest of the photos and please, please, please tell me what do you think!!!!! Oh and btw, they are already in the store!!! (nice weekend everyone!!!!!!)

.....................

Y si queridos.... Cara Carmina ha entrado al mundo de la joyería!!!! (aplausos… más aplausos… y muchos más aplausos!!!!) He tenido la tentación de hacer esto por muuuucho tiempo… y finalmente me atreví… Fue un proceso muy largo porque no es tan fácil como pareciera… Debo decir que ahora profeso un gran respeto hacia toda la gente que hace joyería…. No sabía por donde empezar… y no sabía el look que le quería dar a mi línea… había tanto que hacer!!!!!!!!

Tuve un gran problema para pegar los cabochones de vidrio a las imágenes… (un desastre total el primero y segundo intento…) Me enamoré de los detalles de cordón de seda (el broche y las extensiones)… me fascina como se ve en conjunto de la cadena de bronce antigüo… es como un collage de materiales en un collar… Ay y adoro como se ven las caritas de mis muñecas de papel en los pendientes… es vintage, es original, es lindo y es elegante… es perfecto!!!!! (aplausos)….

Ay, ay, ay…. Les mencioné que tomar fotos de joyería es de las cosas más difíciles que hay…? (eso y cocinar lentejas… ya las he quemado 4 veces!!!!!)… Ay por Dios! Sufrí que no vean para tomar las benditas fotos he?... y esta luz otoñal de días apachurrados y grises nomás no ayuda mucho…. Pero al final creo que las fotos quedaron muy lindas… no les parecen?

Estoy tan emocionada…. Me encantaría saber que opinan y si tienen alguna queja o sugerencia porque es la primera vez que me aventuro a esta aventura y pues se agradece y se ncesesita el feedback…

Vayan a mi facebook o a mi flickr para que vean todas las fotos y porfa, porfa, pooooor fa!!!! Díganme que opinan??? Ay y se me olvidaba! ya están a la venta en la tienda!!!! (que tengan lindo fin de semana!!!!!!)


Pin It

3 comments:

**We BLOG ARTISTS** said...

truly very beautiful!
HUGS
Char.x

StephieB said...

Norma these are BEAUTIFUL!!!!! I am glad you decided to branch out into the world of jewellery. :)

juime said...

Oh, I've also started with that few weeks ago. I found it very hard not to produce bubbles and stuff. But I think I'm now addicted to making jewellery. It's a completely new world for me, but it's wonderful!