August 16, 2010

About my successful weekend!















Hey everyone!!!! I wanted to share with you my experiences of this last weekend! It was my best weekend in this experiment of mine of going to sale outdoors my stuff for the first time in my life! Selling in any venue I can find for the moment and so far I hadn´t had a good experience or rather a successful one, because I´ve met wonderful people through out the whole process and that to me is a very valuable thing! also I´ve learned what NOT to do and a little bit about myself...

Well... first 6 photos are from a new venue in Montreal for artisans and local artists called "Marché Montréal" and this was its 2nd Saturday. It will be open every Saturday of this month and its located in a very nice area of the city called "The Plateau" among dozens of restaurants and businesses, bars and lovely shops.... so the crowd was excellent for my dolls, people loved my work and I sold a lot!!!! (mainly the textile collages, and some cards... people loved the UOMI´s and the big dolls!) I loved it! I shared the space with my friend Dominique who makes lovely jewelry and we had a great time. There is a little of everything: jewelry, vintage clothes, henna tatoos, books, cards, etc... there is great mexican food and ice cream and also during the day a couple of talented musicians came to make our day even better (the violin and flute and the cello were my favorite ones!!!!) ... Some of my good new friends came to visit and that made my day even happier! It was a lovely experience and this next Sat. I will be there again in case you want to stop by!!!! I loved the Marché Montreal!!!!

And.... on Sunday I went for the 3rd time to the Tam Tam and this was my best day too!!!! I wasn´t sure of going at first since the weather forcasts said 60% of probability of rain and the sky was cloudy and not that friendly looking... but still no rain and little bit of sun here and there so I decided to go... (good decision!!!) I got in my first space which I didn´t like at first that much because it was little bit windy and my cards tend to fly away and get some dust... but I manage with some little rocks and keeping an eye on my stuff.... had some sales!!!! People here like my collage cards a lot and my small dolls keychains... I sold a lot of cards!!!! and was so happy!!! in the middle of the day a space got empty next to my friend Jackie and her daughter Cassia (Jackie makes lovely cards with real flowers and prints on old book pages) and I change next to them!!! which was so good because sharing the day with good friends is per se lovely! and also we were under some trees which was good in case the rain started to fall... we were right next to the guys playing the drums so we had good music and had some sales!!!! so far my best day at the Tam Tam!!!! around 4 it started to rain a little and we had to go but still we had a great day and also I met the double of Jimmy Hendrix (a man who dresses up and pretends to play the guitar!) so funny and friendly!!!! he even gave us a pose for the picture!!!

That´s the story of my weekend.... later on I will tell you some of my bad experiences through this experiment mine... I guess some of you can learn some stuff that I´ve learnt too... but now I´m just so tired... I´m going to take the afternoon off!!!! and enjoy my successful weekend!!!! :) (finally!!!!)

...................................



Hola a todos!!!! Les quiero compartir mis experiencias del pasado fin de semana! Fue mi mejor fin de semana en este experimento que estoy haciendo de salir a vender mis muñecas y tarjetas a todo tipo de eventos al aire libre por primera vez en toda mi vida! Estoy tratando de vender en cualquier evento que pueda y hasta ahora no había tenido tan buena experiencia, o más bien no tan exitosa, porque en el proceso he conocido a gente maravillosa y para mí eso es muy valioso! También he aprendido mucho de lo que NO tengo que hacer y también acerca de mi misma…

Bueno las primeras 6 fotos son de un nuevo Mercado para artesanos y artistas locales que se llama “Marché Montréal” y este es el su 2º sábado. Estará abierto al público todos los sábados de este mes y está en una zona muy cuca de la ciudad que se llama “El Plateau” entre docenas de restaurantes y negocios, bares y tiendas lindas… así que la gente que está por ahí es excelente para mis muñecas, a la mayor parte de los visitantes les encantó mi trabajo y vendí mucho!!!! (en su mayoría los collages de tela y papel y algunas tarjetas… los UOMI´s gustaron mucho y también las muñecas grandes) Me encantó este lugar! Compartí el espacio con mi amiga Dominique quien hace joyería muy linda y pasamos un lindo día. Hay un poco de todo: joyería, ropa vintage, tatuajes de henna, libros, tarjetas, etc… hay muy rica comida mexicana y helados y también durante el día nos visitaron un par de músicos muy buenos que nos hicieron el día mucho más lindo… (la pareja con el violín y la flauta y la cellista fueron mis favoritos!!!)… Algunos de mis buenos y nuevos amigos vinieron a visitarme y eso me hizo todavía más lindo el día! Fue una muy linda experiencia y este próximo sábado volveré a estar ahí por si quieren ir a verme!!!! Me encantó el Marché Montreal!!!

Y... el domingo, fuí por tercera vez al Tam Tam y también fue mi mejor día!!!! No estaba tan segura de ir ya que el meteorológico anunció lluvia con 60% de probabilidades y el cielo estaba nublado y no muy amigable que digamos… pero no llovía y había un poquitín de sol aquí y acullá, así que decidí ir… (buena decisión!!!) Mi primer lugar no me gusto mucho ya que estaba al descubierto y hacía un poco de viento así que mis tarjetas se vuelan y se llenan de polvo… pero me las arreglé con algunas piedritas y cuidando que nada se fuera volando… tuve ventas!!!! La gente se empezó a llevar mis muñecas de papel (las tarjetas) y algunas de mis muñecas chiquitas en llavero… lo que más vendí fueron las tarjetas!!!! Y estaba muy contenta!!! En el transcurso del día se vació el espacio junto a mi amiga Jackie y su hija Cassia (Jackie vende unas tarjetas e impresiones en hojas de libros viejos hermosas!) y me moví junto a ellas!!! Lo cual fue muy bueno porque así pasamos el día juntas y también porque estábamos debajo de unos árboles que nos cubrían del viento y de la lluvia un poco en caso de que empezara… estábamos justo junto a los chicos que tocan los tambores así que tuvimos linda música y también varias ventas!!!! Al final este ha sido mi mejor día en el Tam Tam!!!! Empezó a llover como a las 4pm nos tuvimos que ir pero fue dentro de todo un excelente día y para terminar con broche de oro conocí al doble de Jimmy Hendrix (un cuate que se disfraza y le hace al cuento que toca la guitarra mientras pone la música de Jimmy en su grabadora) super simpático y super amigable!!!! Hasta posó pa la foto!

Así que esa es la historia de mi fin de semana ... en algunos días les contaré más acerca de mis malas experiencias con este expermineto… Me imagino que muchos de ustedes podrán aprender como yo he aprendido también… pero ahora estoy agotada y me voy a tomar la tarde libre!!!! Y seguiré disfrutando mi exitoso fin de semana!!! :) (finalmente!!!)
Pin It

2 comments:

Simply Mari said...

Hola Carmina!

How nice to "hear" your experiences with the open market. I just love them! And I got good news too, because my lovely Frida doll was waiting for me when I returned from my trip.
Thank you!
Besos
Simply_Mari

Cara Carmina said...

those are great news!!!!!!!!!! :) happy you got your gift!!!!! :) :) :) :)