April 08, 2010

Dear space of mine...












I wanted to take a brief break of work to show you something really special for me... I have this little space in my studio (first photo), where I have my most precious treasures in the whole world!!!

1. Painting of Metaphore (my cat) painted by me!

2. First doll I made when I bought my sewing machine and later on gave to Mr. Cat´s face

3. Horse doll given by me by a beautiful friend I love and miss a lot... (she gave it to me when I came to live to Montreal)

4. Photos of me (yeap, that´s me... I really don´t like to show my face but these 3 photos have a meaning for the one missing...), my sister and the postcard of my fav painting of the first exhibition Mr. Cat face and me went to the museum ever (after years of wishing we could go one day together)

5. My sister dressed as a cloud (according to her... I just love the photo and her so much), she is my favorite woman in the whole world...

6. Little lucky charms (the small bull came in a bottle of wine he and me drank that special night)

7. Frog given to me by my Grandphater the last time I went to Mexico (chosen by me from his huge frogs collection... I liked the broken part and the Mexico written on it)

8. Little plastic aligator Ms. Ruiz (best friend) found in the street and gave to me last time I saw her in Mexico for luck...

9. Postcard of Pepe (one of my illustration charachters) and little doll dressed as a bride I made when Mr. Cat´s face and me got married...

(sigh)... and these ladys and gentlemen... are my treasures!!!

.............................

Me quise tomar un tiempito de trabajar para mostrarles algo muy especial para mi... Tengo este espacio en mi estudio (primera foto), donde tengo mis más preciados tesoros en todo el mundo!!!!

1. Pintura de Metáfora (mi gatita) pintada por mi!

2. La primera muñeca que hice cuando compré mi máquina de coser y que luego le regalé al Sr. Cara de gato

3. Caballo de trapo hecho por una hermosa amiga que amo y extraño mucho... (me lo dió cuando me vine a vivir a Montreal)

4. Fotos mías (sip... esa soy yo! no suelo poner fotos de mi pero estas 3 son muy especiales por la que falta), foto de mi hermana y la postal de mi pintura favorita de la exhibición que fuimos a ver el Sr. Cara de Gato y yo la primera vez que fuimos al museo juntos (después de soñar por años en ir al museo juntos)

5. Mi hermana vestida de nube (segun ella... ay amo esta foto y la amo a ella) Ella es mi mujer favorita en todo el mundo...

6. Pequeños amuletos (el pequeño torito venía en una botella de vino que nos tomamos él y yo esa noche especial)

7. Rana que me dió mi abuelo la última vez que lo vi en México (yo la escogí de entre las muchas que tiene en su colección de ranas y me gusto porque esta rotita y dice Mexico)

8. Pequeño cocodrilo de plástico que la Srita. Ruiz (mi mejor amiga) encontró en la calle y me dió para la buena suerte cuando la ví en México por última vez

9. Postal de Pepe... (personaje mio de ilustración) y la muñequita que hice vestida de novia cuando el Sr. Cara de Gato y yo nos casamos...

(suspiro)... y estos señoras y señores... son mis tesoros!!!



Pin It

2 comments:

Akire said...

Oyeee como que segun ella, era una nube y la mejor nube haya existido en las fiestas de disfraces ever!! jajaja que lindo tu rincon ruchis, te quiero
P.D. mi palabra de verificaciòn para publicar este comentario fue cogingo mjm que simpatica

Cara Carmina said...

jajajaja ay si te ves linda linda... de nube!