January 18, 2010

Virgin






I like crafts... mmm better said... I loooooove crafts!!!! I specially love Mexican Crafts, and I´m proud to say I have a quite extensive and tasteful collection of them. Little by little I started buying them when I started working and I was very happy every time I bought a nice piece... My house back in Mexico was entirely decorated "Mexican style" full of color and full of crafts!

When I moved to Montreal I had to leave them all behind because they are very fragile, they are a lot and I couldn´t bring them with me. So some of my best friends took them and are taking very good care of them!!! (thanks, to all of you, specially Ms. Cinnamon that held most of them, I loove you so much!!!)

This time we went to Mexico I could bring some of my favourite pieces back home with me (yeeeeeeee!!!!) and I want to show them to you one by one...

I´m happy to introduce you to my clay purple virgin!!! She is soooo beautiful and I found her very cheap (30 dls.!!!) in a crafts Christmas sale! a very good price for such a beauty, she is quite big and is hand painted... I don´t know which part of Mexico she is original from, but I just looove her expression and the moons she has! The purple color is soooo intense and beautiful and all her dress is painted with golden motifs... ! sooooo precious she is!!!! One of my cats broke her once and she was restored from the head downwards (also Ms. Cinnamon did that!) but she is perfect, just perfect.....

Now the purple virgin lives on top of our bed right in the middle... takes good care of us and our dreams... and she looks quite good with the Aztec Calendar Mr. Cat Face has in the wall...

Isn´t she precious?

...............................................

Me gustan mucho las artesanías... mmm mejor dicho… Amooooo las artesanías!!!! Y especialmente me gustan las artesanías mexicanas, y puedo decirles que tengo una muuuy grande y linda colección de las mismas. Poco a poco fui comprándolas cuando empecé a trabajar y cada vez que compraba una pieza más me daba una alegría tan grande!!! Toda mi casa en México estaba decorada al puritito “Estilo Mexicano”, llena de color y llena de artesanías!

Cuando me vine a vivir a Montreal, las tuve que dejar todas ya que la mayoría son muy frágiles y son muchas, no pude traerlas conmigo. Algunos de mis mejores amigos se quedaron con ellas y me las cuidaron!!! (Gracias a todos, especialmente a la señorita canela por tenerlas, te quierooo mucho!)

Ahora que fuimos a México me pude traer algunas de mis piezas favoritas de regreso a casa conmigo (yeeeeee!!!!!) y se las voy a mostrar una por una…

Con gusto les presento mi virgen morada!!! Ella es taaaan hermosa y la encontré baratísima (30 dls.) en una oferta navideña de artesanías! Un muy buen precio por esta belleza, está bastante grande y está pintada a mano… No sé de que parte de México es exactamente, pero me fascina su expresión y las lunas que tiene! El color morado de su manto es tan intenso y hermoso y todo su vestido está pintado con motivos dorados. Es preciosa!!!!! Uno de mis gatos la rompió cuando recién la adquirí pero una de mis amigas (la Srita. Canela) la restauró, se rompió de la cabeza y el cuello, y quedó como nueva!!!

Ahora la virgen morada vive en la cabecera de nuestra cama, en el mero centro… desde donde nos cuida a nosotros y a nuestros sueños… y se ve muy linda con el Calendario Azteca que el Sr. Cara de Gato tiene en la pared…

No es preciosa?
Pin It

No comments: