January 09, 2010

Return








I´m back! I´m back!!!!! Yes.... I´m finally back from the best trip of my life!!!! Yes, I can say that... It was definitely THE BEST TRIP OF MY LIFE!

Mr. Cat face and me went to Mexico for many reasons, first to our honeymoon!!! (applauses), then to see his and my family and friends, (the loved ones) and third to eat!!!!! (applauses bis). First we went to Can Cun where my lucky Biologist sister lives and where some of Mr. Cat´s Cousins live too so we decided to spend our honeymoon there.... Oh so good, the weather, the ocean, the loved ones, we stayed at a very nice all inclusive gourmet, no children allowed, beach front hotel for a week and we really enjoyed our time there, the Hotel is The Bel Air and I highly recommend it for couples and antisocial persons who likes privacy and loneliness!!!! There was almost nobody there and we really spent a great time!!! Then we spent some days at my sister´s and she took us to one of our greatest experiences of the trip, to Contoy Island, which is a protected zone 2hrs. From Can Cun by boat and is a natural reserve with many birds and coral reefs and where no tourists ever stay, you can visit it for a couple of hrs. For 100 dls. But nobody can stay and since my sister worked as marine biologists there 8 months she got us a great experience and we stayed for a night in the biologist’s house!!!! (I will make a post later about Contoy, is truly a paradise to visit.)

So then we went to Mexico City where my family and friends are!!!! We enjoyed it so much, Ms. Ruiz one of my very best friends surprised us with a very nice wedding gift: 4 nights in one of Mexico City nicest hotels, Hotel Habitat!!!! Oh so nice!!!! So our experience got even better... we enjoyed so much my friends (I looooooooove looooove them!) and I saw my Mom and my Grandparents and my Dad.... Oh I ate so much!!!

And after a week we went to Morelia which is a very beautiful colonial city in the middle part of the country and where Mr. Cat faces family lives!!! I got to know my in-laws and many, maaaaaaany of his family (they are a huge family!!!!) and lucky me they all seemed to like me!!!! (well, I´m pretty funny, maybe that´s why!) we travel around the state of Michoacán (the capital is Morelia) and we ate, or rather, I ate soooo soooo deliciously and so much!!! And we enjoyed ourselves so much!!!! Then we went back to Mexico City for 3 days to meet the rest of Mr. Cat Face family.... (the mother side, in Morelia was the father side) and finally we came back to Montreal last weekend...

This trip was full of LOVE. I´ve travelled a bit in my life to many different and faraway places, but never before I had a trip with so much LOVE and HAPPINESS... this was truly a lesson in my life about respect, about happiness and about those important things in life. I was already in love with Mr. Cat face when I left to this trip... and now that I´m back my heart beats deeper and my love is stronger for him than ever... he makes me feel so happy! I cannot explain how grateful I am that he is in my life...

Well... now is time to get to work, I will post more bits of this trip in the coming days as I want to share with you my beautiful country.... and one more thing... I miss the food so so so sooooooo much!!!!!!

Happy New Year to all of you!!!!!

...............................................................

Ya regresé! Ya regresé!!! Sí, estoy de vuelta del Mejor viaje de toda mi vida!!!!! Y si, así mismito, fue definitivamente EL MEJOR VIAJE DE MI VIDA!

El Sr. Cara de Gato y yo fuimos a México por muchas razones, primero para pasar nuestra luna de miel!!! (aplausos), luego para ver a su y a mi familia y amigos (nuestros quereres) y tercero para comer!!!! (aplausos bis). Primero fuimos a Can Cun donde my suertuda bióloga hermana vive, y donde viven algunos primos del Sr. Cara de Gato, así que decidimos pasar nuestra luna de miel justo ahí… Hermoso, el clima, el mar, los quereres… nos quedamos en un muy lindo hotel, all inclusive gourmet, con política anti niños, frente al mar y realmente la pasamos súper bien! El hotel es el Bel Air y lo súper recomiendo, es para parejas y personas antisociales que gustan de su privacidad!!! Casi no había nadie en el hotel, o así se sentía y la pasamos increíble!!! Después de una semana pasamos un par de días con mi hermana y nos llevó a vivir una de las mejores experiencias de nuestro viaje, nos llevó a la isla Contoy, que es una zona protegida como a 2 hrs. En barco de Can Cun, es una reserva natural llena de aves y arrecifes y donde no se permite el turismo, la puedes visitar por 100 dls. Por un par de horas pero nadie a excepción de los biólogos que trabajan ahí se pueden quedar y como mi hermana trabajó ahí 8 meses nos brindo una experiencia increíble y nos permitieron quedar por una noche con los biólogos!!!! (escribiré después más acerca de Contoy porque realmente es un paraíso).

Así que después nos fuimos a la Ciudad de México donde viven mi familia y mis amigos!!!! Lo disfrutamos muchísimo, La Srita. Ruiz, una de mis más queridas amigas nos sorprendió con un muy lindo regalo de bodas, 4 noches en uno de los mejores hoteles de la ciudad, el Hotel Habitat!!! Qué lindo!!!! Así que nuestra experiencia fue súper linda… disfrutamos mucho a mis amigos (los aaaaaamoooooo) y vimos a mi Mamá, a mi Papá y a mis abuelos… Y comimos muchoooo!!!

Después de una semana nos fuimos a Morelia, que es una ciudad muy linda colonial en la parte media del país y donde vive la familia del Sr. Cara de Gato!!! Conocí a mis suegros y a muuuucha, muuucha familia (es una familia enooorme!!!) y afortunadamente parece que les simpaticé a todos!!! (bueno, soy bastante simpática, a lo mejor fue eso!) Viajamos alrededor de Michoacán que es el estado donde la capital es la ciudad de Morelia, comimos, o más bien comí taaaaanto y taaaaan delicioso!!!! Nos la pasamos tan bien!!! Y para finalizar regresamos por 3 días a la Ciudad de México para conocer al resto de la familia del Sr. Cara de Gato (la del lado de la madre, en Morelia viven sólo del lado del padre) y finalmente regresamos al nevado Montreal el fin de semana pasado…

Este viaje estuvo lleno de AMOR. Yo he viajado bastante en mi vida a diferentes y muy lejanos lugares, pero nunca antes había tenido un viaje con tanto AMOR y FELICIDAD… Esta fue una lección en mi vida acerca del respeto, de la felicidad y de esas cosas importantes en la vida. Estaba ya enamorada del Sr. Cara de Gato cuando me fui a este viaje… pero ahora que regresamos mi corazón late más profundamente y mi amor es más fuerte por él que nunca… Me hace tan feliz! No puedo explicar lo agradecida que estoy de que él esté en mi vida…
Y bueno, ahora a ponerse a trabajar, voy a seguí escribiendo más pedacitos de mi viaje en los próximos días ya que quiero compartirles mi hermoso país… y una última cosa… Extraño la comida mucho mucho muuuuuucho!!!!!!!!!

Feliz Año Nuevo a Todos!!!!
Pin It

No comments: