October 07, 2009

WA




The word “WA” means “harmony” in Japan. For Japanese people is very important to respect other people´s WA, so whatever they do or say they do or say thinking about the WA of others. Some days ago my WA was disturbed by some information I got which I really didn´t need to know and it really disturbed me, I got mad, I got sad and I cried... just because someone didn´t really think about my WA before talking.

This just gave me a perspective of myself. How many times I´ve talk without thinking first? How many times what I´ve said has nothing positive and only disturbs other peoples “WA”?

I´m again in a positive “WA” state, after a lot of thinking my lesson is that I should have stopped that person to keep on talking and disturbing my “WA” because we all can do that, we all can take care of our “WA” not putting ourselves in certain situations or listening to certain things that will definitely disturb it. And from now on, I will be very thoughtful.... because I don´t want to disturb anybody´s “WA”....

By the way... how is your “WA” today?

.......................................................


La palabra “WA” significa “armonía” en Japón. Para los japoneses es muy importante respetar el WA de los demás, así que todo lo que dicen o hacen, lo dicen o hacen pensando muy bien antes por el WA de los demás. Hace algunos días mi WA fue molestado por cierta información que yo no necesitaba conocer y que en realidad me desconcertó, me enojó, me puso triste y hasta lloré… todo porque alguien no pensó en mi WA antes de hablar.

Esto me dio una nueva perspectiva de mi misma. Cuántas veces yo he hablado sin pensar primero? Cuantas veces yo he dicho algo que no tiene nada de positivo y que ha disturbado el WA de otros?

He recobrado el equilibrio de mi WA nuevamente, y después de mucho pensar he llegado a la conclusión es que también era mi responsabilidad el haber detenido a esa persona y no haber escuchado esa información que disturbó mi WA porque todos podemos hacerlo, todos podemos cuidar nuestro WA, no nos pongamos en situaciones o escuchemos ciertas cosas que ciertamente van a disturbar nuestro WA. De ahora en adelante, seré más consiente… porque no quiero disturbar el WA de nadie…

Por cierto… como esta su WA hoy?
Pin It

No comments: