September 06, 2009

Cats








Metaphor, Sarcasm and Irony... all of them came with me to Montreal... they weren´t that happy in the plane specially Sarcasm that missed Irony on his cage... (Irony traveled with Metaphor because they are mother and daughter and would handle it better). Sarcasm is in love with Irony or so it seems because they always sleep together, and whenever she disappears from his site we wonders where did she go...

Metaphor was the first one, she got upset when Sarcasm who lived in the streets came to live with us... and she is still upset... almost 2 years later (she is quite a diva!), then Irony was born (Sarcasm is not her father, her father was a blond cat called Mei who came to visit us and well... Irony was born). Metaphor and Irony have a polite relationship but so far no more hugs and kisses, sometimes they cuddle in between my sheets over my bed when I´m reading and they purr together...

Sarcasm has blue eyes and black ears and is a very noble fellow.... Metaphor is comfortable with this new city where the cats speak French and where she can go out in the balcony and sunbathe sometimes.... Irony is very ill discipline but is the most loving of the 3 and follows me and sleeps next to me every night...

They are my cats... aren´t they so cute?

............................................................

Metáfora, Sarcasmo e Ironía... todos vinieron conmigo a Montreal... no estuvieron muy contentos que digamos en el avión; especialmente Sarcasmo que extrañó a Ironía en su jaula… (Ironía viajó con Metáfora porque son madre e hija y el viaje sería más cómodo de esa manera). Sarcasmo está enamorado de Ironía o así parece, porque siempre duermen empiernados y siempre que ella se desaparece el se pregunta a donde se fue…

Metáfora fue la primera, se enojó cuando Sarcasmo que vivía en la calle vino a vivir con nosotras… y sigue enojada por eso… casi 2 años después (es una diva!), después Ironía nació (Sarcasmo no es el padre, el padre es un gato rubio llamado Mei que vino a visitarnos y bueeeeno…. Ironía nació). Metáfora e Ironía tienen una relación cordial pero hasta ahora ya no más besos y abrazos, a veces se acurrucan juntas entre mis cobijas en la cama cuando leo y ronronean juntas…

Sarcasmo tiene ojos azules y orejas negras y es un muchacho muy noble… Metáfora está bastante cómoda con esta nueva ciudad donde los gatos hablan francés y donde puede salir al balcón y tomar el sol algunas veces… Ironía es muy traviesa pero es la más amorosa de los 3 y me sigue y duerme conmigo todas las noches…

Son mis gatos… no son lindos?




Pin It

1 comment:

yolanda said...

que bonitos! aunque yo en tu casa no duraría ni media hora.
Es lo que tiene ser alérgica a los gatos!!