August 06, 2009

Island

Mr. Cat face and me went out to the river on our kayak and we found an island! A cute little Island in the middle of the river... we went down and found the most beautiful place we ever saw!!! It had a small waterfall, a couple of picnic tables, a pre-made place for a fire, some sun energy charged night lights and waste containers a grill, an axe and inside a Ziploc bag a visitors book which invited every person who arrived to the island to leave a message and explained the way they arrived and to enjoy it!!!!

We couldn´t believe it! And still don´t know who did all this... but we decided to come back and camp in this amazing place. We named it “Our Island” and came back with a tent, some food and binoculars... arrived at night and were received by millions of mosquitoes (thank God for the repellent!) and a shiny moon... but the best part was the next morning... I have to tell you this was the first time in my life going camping and believe me; it was very amazing I did it!!!! It was the most beautiful sunrise of my life! And hundreds of birds started flying over our heads... we went swimming in the waterfall and to fill the strength of the river on my skin and the sound of it made me fill so alive! Later on, we went with the kayak to pick up some friends on the other side to spend the afternoon with us....

At night our friends left and we stayed for another night together along with the moon shinning above us, we could even see the fireworks in the distance!!! (There is a festival of fireworks going on in Montreal every Saturday night during the summer)

This was by far the most amazing experience of my entire life... and “Our Island” will be always there for us...

...............................................................

El Sr. Cara de Gato y yo fuimos al río a hacer kayak una tarde cualquiera y encontramos una isla! Una linda y pequeña isla en medio del río… nos bajamos y encontramos el lugar más bonito que vimos jamás!!! Tenía una pequeña cascada, un par de mesas de picnic, un lugar pre fabricado para hacer una fogata, algunas luces nocturnas de energía solar, un hacha, un asador, botes de basura y dentro de una bolsa de plástico un libro de visitantes en el cual se invitaba a cada persona que llegara a la isla a dejar un mensaje explicando la manera en que llegaron a ella y a disfrutarla!!!!

No lo podíamos creer! Y aún no sabemos quien hizo todo esto… pero decidimos volver y acampar en este hermoso lugar. La llamamos “Nuestra Isla” y volvimos con una tienda de campaña, algo de comida y unos binoculares… llegamos de noche y fuimos recibidos por millones de mosquitos (Gracias a Dios por el bendito repelente!) y una luna brillante… La mejor parte fue a la mañana siguiente… Tengo que decirles que esta fue la primera vez en mi vida que acampaba y créanme cuando les digo que fue increíble hacerlo!!! Y que lo logré!!! Fue el amanecer más hermoso de mi vida acompañado por cientos de pájaros empezaron a volar arriba de la isla en cuantito salió el sol. Más tarde nadamos en la cascada… el sentir la fuerza del río y el sonido me hicieron sentir viva! Más tarde fuimos en el kayak a recoger a algunos amigos a la orilla y pasamos la tarde juntos…